כחלק מהרכבת הממשלה

האם בקרוב יתווספו חופים נפרדים בעיר?!

הערב פורסם כי כחלק מההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד: ״יורחב מספר החופים הנפרדים בארץ״ • בליכוד מתנערים
צילום: עמיחי חדד

הערב פירסם הפרשן הפוליטי הבכיר של ערוץ 12 עמית סגל את רשימת הדרישות שהוכנסו ע״י סיעת יהדות התורה להסכם הקואליציוני הצפוי להיחתם בקרוב מול סיעת הליכוד.

ברשימה ניתן לראות סעיפים רבים לטובת המגזר החרדי:

  • לא ייוצר חשמל בשבת
  • הממשלה תממן גניזה של ספרי קודש
  • הממשלה תממן מכונים שיענו על שאלות הלכתיות 
  • עוד ערים חרדיות יקבלו הנחה בתחבורה ציבורית 
  • העדפה מתקנת לחרדים בחברות ממשלתיות 

כמובן שדרישות אלו מתווספות למה שכבר פורסם: התקצוב לאברכים, אישור לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים וכו׳.

אך הסעיף המעניין בפרסום הוא: ״יורחב מספר החופים הנפרדים בארץ״.

מצוקת החופים הנפרדים בארץ בכלל ובאשדוד בפרט זועק לשמיים, הציבור החרדי הולך וגדל אך החופים הנפרדים במשך שנים לא הורחבו, וכעת מבקשים בסיעת יהדות התורה לתקן את העוול, ולדרוש הגדלת חופים נפרדים – מה שיוכל מיד לעזור באשדוד להוספת חוף נפרד ואף יותר לציבור החרדי.

בסיעות הקואליציה היוצאת יצאו למתקפה חריפה נגד ההסכם המסתמן, ביש עתיד הגיבו: ״ההסכם בין יהדות התורה לליכוד הוא עוד הוכחה לכניעה מוחלטת וחולשתו של נתניהו. החופש שלו תמורת החופש שלנו״. במפלגת ישראל ביתנו הגיבו: ״נתניהו מכר את המדינה! נילחם בהזיות האלה ונעשה כל שביכולתנו למנוע אותן״. ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד הגיב: ״ההסכם בין יהדות התורה לליכוד הוא הסכם כניעה מחפיר. ביבי חלש ומוביל אותנו למדינת הלכה. מוכר את הדמוקרטיה שלנו בשביל האינטרסים האישיים שלו. אם הם חושבים שאנחנו נשלם מיסים, נלך לצבא, נממן את מי שלא עובד והם יגידו לנו איך לחיות יש לי חדשות בשבילם- לא ניתן להפוך את ישראל למדינה חשוכה״.

לאור ההתקפות בליכוד מתנערים מהפרסום, ״גורמים בליכוד מוסרים כי בניגוד לפרסום בחדשות 12, הרשימה שפורסמה היא רשימת דרישות של יהדות התורה ולא הסכם שהליכוד הסכים לו. כך למשל הליכוד לא מסכים על איסור הפסקת ייצור החשמל בשבת, הרחבת החופים המפורדים ודברים נוספים שהועלו בשיחות. כל הסכם סופי ישמור על הסטטוס קוו שהיה נהוג שנים בענייני דת ומדינה״. ובדקות האחרונות נקראו חברי סיעת יהדות התורה לפגישת בזק אצל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.

בניגוד להתנערות הליכוד, בכיר בצוות המשא ומתן בשיחה ל׳חרדים אשדוד׳ מאשר את הדברים, ואומר ״הסעיף להגדלת החופים הנפרדים הוצג ואף הוסכם, והגיע הזמן שהציבור החרדי מפסיק לבקש את הזכויות המגיעות לו, אלא מקבל אותם בזכות ולא בחסד!״.

׳חרדים אשדוד׳ ימשיך לעקוב ולדווח אחר הנושא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן