סערת השיבוץ בישיבות

האברך העיד: זה מה שעשה ראש הישיבה עם הכסף שקיבל מהאבא

בישיבות החסידיות נערכות לשיבוץ התלמידים מחו"ל, אך ישנם הורים שמאוכזבים מחוסר טיפול אישי לבניהם. מאידך, אחד האברכים מעיד על נסיעה חריגה לבית חלקיה, לישיבה לבחורי אשדוד, יחד עם הרב יוסף צבי ברייער בערב ראש השנה במטרה להחזיר כסף לאחד ההורים • הסיפור המלא

הגאון רבי יוסף צבי ברייער, ראש ישיבת בעלזא בבית חלקיה

בתקופה זו, לנוכח השיבוץ בישיבות לקראת זמן אלול הבעל"ט, מתעוררים דיונים ולפעמים סערות לגבי אופן שיבוץ התלמידים לישיבות.

בקהילות החסידות הנושא נפיץ יותר, שכן בחורי החסידות מחו"ל עולים גם הם ללמוד בישיבות, וההורים יוצאים מדאגה לילדים הלומדים במדינה רחוקה, מעבר לים. חלקם מתלוננים כי הבחורים שלהם לא זוכים לטיפול מסור בישיבה הכוללת לפעמים מאות בחורים. אחרים אף שולחים כסף למשגיח כדי שידאג לבחור שצריך עזרה או טיפול.

באחד הדיונים, סיפר אחד המשתתפים על מקרה שבו הגאון רבי יוסף צבי ברייער, ראש ישיבת בעלזא בבית חלקיה שבה לומדים בעיקר תלמידים מהעיר אשדוד, דאג להחזיר כסף להורה.

הוא סיפר כי בערב ראש השנה, הרב ברייער ביקש ממנו להסיע אותו לישיבה. כשתהה מדוע ראש הישיבה נוסע לישיבה בערב החג, הוא נענה שאחד ההורים הפקיד אצלו כסף לצורך עזרה וטיפול לבנו, וכעת, כשהבחור כבר עזב את הישיבה, הוא רוצה להחזיר את העודף לאבא, לפני כניסת החג.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
בעילום שם
1 שנה לפני

שיחזירו גם כל הקנסות

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן