מהומה ברובע החרדי

גלבר ונכט במופע פוליטיקה זולה על גב החרדים

לאחר שבקהילת הפלג הירושלמי הניחו אתמול קראוונים בשטח שהוקצה להם ברוב קולות במועצת העיר ברובע חרדי אותנטי כשלחלק מתושבי רובע ג׳ זה לא היה מספיק והחלו להיאבק עם תלמידים הישיבה • חברי המועצה גלבר ונכט אצו רצו לרכב שוב וללבות את שנאת החרדים

המהומות אתמול על יד ישיבת גרודנא

אתמול סמוך לשעות הצהריים החלה מהומה רבתית בלב הרובע החרדי – רובע ג׳ סמוך לישיבת גרודנא, שקהילת הפלג הירושלמי הגיעו להציב קראוונים שישמשו אותם לגני ילדים על שטח שהוקצה להם ברוב קולות במועצת העיר אך לפני מספר שבועות.

מדובר ברובע חרדי אותנטי, כשכלל התושבים במקום חרדים וללא חילונים, אך שכנים בודדים חרדים רח"ל שעיניהם צרה בהרחבת השכונה ובגני ילדים חרדיים והתנהגו בצורה מבישה תחת חילול השם והחלו להפריע להצבת הקראוונים. כשאחד השכנים מגיע עם רכבו וחונה בדיוק בשטח בו אמורים לשים את הקראוונים. תלמידי הישיבה המשתייכים לפלג הירושלמי החלו להתעמת עם נהג הרכב כשהוא מזמין את כוחות המשטרה למקום.

העירייה הגיעה לזירה וניסתה למנוע את המהומה שנמשכה זמן מה, עד להגעת השוטרים למקום וההבנה כי ההקצאה ניתנה כדין והשוטרים הורו על הזזת הרכב מהמקום, והנחת הקראוונים בשטח.

השכנים הבודדים הללו גם גרמו להגברת חילול השם כשפונים וגומרים להגעת חברת מועצת העיר הלן גלבר (ולא לנציגים החרדים בעירייה) לשטח ולהסית כנגד ציבור שלם בעיר, וזאת עוד כשהיא מתיימרת לעמוד בראשות העיר בה כ-30% מהתושבים הם חרדים.

לאחר שעזבה את המקום כשהבינה כנראה שמדובר בשטח שהוקצה מאופן מסודר לקהילה, המשיכה גלבר בקו המסית וכתבה:

״המערב הפרוע כאן אצלנו באשדוד! אין חוק, אין סדר, אין בעל הבית ואיש הישר בעיניו יעשה.

הגעתי היום לרחוב שערי יושר ברובע ג', בעקבות קריאה דחופה של תושבים מבוהלים שדיווחו על ניסיון השתלטות של מאות פורעי חוק על שטח ציבורי, ללא היתר וללא רשות, כאילו היה זה הבית הפרטי שלהם.

בהיעדר ראש עיר מתפקד גם העירייה אינה מתפקדת – כל ניסיון שלנו לתפוס את הגורמים הרלוונטיים, מהנדס העיר והפיקוח העירוני – נתקל בחוסר מענה. עד היום ידענו שהעירייה בראשות לסרי מעדיפה ציבור מסוים בהקצאת שטחים ציבוריים. עכשיו מסתבר שהיא אפילו לא טורחת לפעול נגד השתלטות עבריינית על שטחים דומים.

אני אומרת לכם – זה לא ימשיך לקרות אצלנו. אסור שזה יקרה! פניתי לראש אגף יחידת תכנון ובנייה הארצי על מנת שיכנס לאירוע על כל המשמעויות הנלוות לכך. אנחנו חייבים להחזיר לאשדוד את המנהל התקין את החוק והסדר – לפני שיהיה מאוחר מדי.

אני קוראת לתושבים שחוו אירועים דומים לדווח לי כאן בתגובות ואני אגיע גם אליכם.

אלחם בכל כוחי נגד זה – כי אין לנו עוד אשדוד!״

המסית השני גם לא טמן ידו בצלחת, סגן ראש העיר אלי נכט הידוע בקו הפרוקטובי והמסית כנגד המגזר החרדי עלה גם הוא להתקפה כנגד הציבור החרדי וכתב:

״העיר יצאה מכלל שליטה, וכשאין בעל בית בעיר, יש כאלו שלוקחים את החוק לידיים!
כך ניסיון להצבה לא חוקית של קראוונים של עמותה חרדית ליטאית במגרש חניה ברובע ג' – הפך לאירוע אלים ומסוכן במהלכו מאות אברכים ניסו להפוך רכב פרטי על יושביו רק משום שהפריע למשאיות המנוף לפרוק. כוח משטרה ופיקוח עירוני שהוזעק למקום לא הצליח להשתלט ונזקק לתגבורת.
אני מבטיח כי במשמרת שלי דברים כאלו לא יקרו.
אשדוד זקוקה למישהו שלא פוחד לקחת את העניינים לידיים ולנהל אותה!״

בעמותה מדגישים בשיחה ל״חרדים אשדוד״ כי השטח הוקצה באופן מסודר ועבר ברוב קולות במליאת מועצת העיר בחודש הקודם. וכי הם פועלים על פי חוק, ובתיאום מלא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
מיכה
1 שנה לפני

כמו כל מערכת בחירות השינאה תיתן יותר קולות לכל מיני פוליטיקאים מטונפים שלא עשו כלום בחייהם חוץ משינאת האחר

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן