קרב איתנים בין החסידויות

גור וויז'ניץ קיבלו את מתחם המריבה: בת"ת הכלל חסידי מאיימים לפנות לערכאות

בת"ת הכלל חסידי "דעת מישרים" בעיר אשדוד יוצאים לקרב בעקבות הקצאת מתחם בתי הספר "יד שבתאי" ו"הראל" ברובע ו' לחסידויות ויז'ניץ וגור. "במידה ובקשתינו לא תיענה, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול בכל הדרכים, כולל הוצאת צו מניעה אם בבית הדין ואם בבית המשפט"
בית הספר הראל. צילום מסך מתוך יוטיוב

הנהלת תלמוד התורה הכלל חסידי "דעת מישרים" בעיר אשדוד פרסמה מכתב תקיף נגד הקצאת מתחם בתי הספר "יד שבתאי" ו"הראל" ברובע ו' לחסידויות ויז'ניץ וגור.

במכתב שהגיע לידי 'חרדים אשדוד' ושנשלח לרבני הקהילות בעיר, לחברי ועדת הרבנים של 'אגודת ישראל' ולנציגי סיעת 'אגודת ישראל', כתבו חברי "ועד ההורים" כי "הופתענו ונדהמנו לשמוע כי מתחם בתי הספר 'יד שבתאי' ו'הראל' ברובע ו', בהם ישנם מבנים מוכנים לאכלוס תלמידים, חולק בשבועות האחרונים במחשכים בידי נציגי הציבור במועצת העיר, כאשר המבנים הועמדו לרשותם של בתי הספר שאמורים לפעול בהם כבר בשנה"ל הבאה: גור וויזניץ. אין עינינו צרה חלילה במוסדות אלו, שמסתבר כי הם אכן זקוקים לתוספת של כיתות. אך נבקש להביא בפניכם את מצוקתו של הת"ת הכלל חסידי 'דעת מישרים', ולשאול האם לא היה מן הראוי לבחון את שילובו של הת"ת, או חלק ממנו, במתחם זה שהועמד בידי כבוד ראש העיר ד"ר לסרי לציבור החרדי".

"אין זה סוד", כתבו חברי ועד ההורים, "כי הת"ת שנוסד לפני 25 שוכן עד עצם היום הזה בקראוונים, כאשר מדובר בת"ת היחיד שעדיין מתנהל בתוך קראוונים, על כל המשתמע: מדובר בתנאים שאינם מאפשרים לימודים סדירים בשגרה, קל וחומר שלא בעת חירום או אפילו בימים שבהם שורר מזג אוויר קיצוני. אמנם, בשנה האחרונה, בזכות פעילותו של נציג הציבור הכלל חסידי הרב יהושע טננהויז שיחי', זכה הת"ת להקצאה של שטח, שעליו יקום בע"ה בניין הת"ת. עם זאת, עדיין מדובר בתקופה של כשנה-שנתיים, לפחות – במידה ואכן ההליכים יתנהלו כמתוכנן – עד לאכלוס מבנה הקבע של הת"ת, כאשר מדובר בתקופה ממושכת שבה יאלצו הילדים להמשיך וללמוד בתנאים שבהם הם לומדים כעת".

"לאור נתונים אלו, האם אין הדעת נותנת כי כאשר אנו זוכים ומועמד – לראשונה בהיסטוריית העיר – שטח נרחב ובו מבנים לרשות הציבור החרדי, שנציג הציבור הכלל חסידי יוזמן לפחות לישיבה שבה יוחלט על הקצאת המבנים, ויבחנו צרכי הציבור הכלל חסידי כאשר יוכרע כי גם הת"ת זכאי לקבל חלק במתחם, לפחות למספר כיתות שיתנו מענה לפחות לתלמידים המתגוררים ברובע ו' ואשר עד היום נאלצים לעשות את דרכם, על כל הסכנה שבדבר, מרובע ו' לרובע ז'? האם לא מתבקש שהסיעה, שחרטה על דגלה את השיוויוניות ואת היחס לכל החוגים, תוך שהוצהר כי השיטה שהיתה קיימת בעבר של התעלמות מצרכי הציבור הכלל חסידי והתנהלות בסגנון של 'כל דאלים גבר' תעבור מן העולם, וכי מעתה כל חלוקה של משאבי ציבור תיעשה תוך בחינה מדוקדקת של הצרכים – תעמוד בדיבורה והשטח אכן יחולק בהתאם לצרכים? כיצד יתכן אם כן כי המבנים חולקו בין שני חוגים, שהאחד מחזיק ברשותו 3 מבנים של בתי ספר לבנות (אחד מהם אף במתחם סמוך, ברובע ו') ואילו החוג השני נהנה ממצב של 'אובר' בכיתות ועל כן הוא אף משכיר חלק ממבני החינוך שעומדים לרשותו לכל דורש, וזאת בעוד ילדינו ידרשו להמשיך וללמוד בתת תנאים, בקראוונים שדולפים בחורף ולוהטים בקיץ, ללא חצר תקינה ובהיעדר מבנה הולם, וכל זאת רק משום שנציגי הציבור התעלמו לחלוטין מקיומו של הנציג והציבור הכלל חסידי, והשטח חולק ביניהם ללא כל התחשבות?", תהו חברי ועד ההורים.

חברי הוועד המשיכו לתהות: "ולא הזכרנו את מצוקתו של ביה"ס 'הכלל חסידי', שאף הוא פועל במבנה מושכר, שאינו נותן מענה לצרכים ההולכים וגדלים, ב"ה. האם לא היה ראוי לתת את הדעת ולשקול מתן פתרון לביה"ס, לפני שהמבנה יועבר בצורה שרירותית למוסדות אחרים? ובנוסף, בוודאי ידוע לכם כי גני 'צאנז', שפועלים אף הם ברובע ו', עומדים בפני סגירה לאחר שהם פועלים בתוך מבנה פרטי שאינו ראוי לייעודו. האם נראה לכם הגיוני שרק משום שגנים אלו אינם משתייכים לאחד מהחוגים שחילקו ביניהם את המתחם, יאלצו הזאטוטים להתנייד בכל יום לרובע ז'?"

"לאור זאת, ומאחר ולכל בר דעת ברור שחלוקה זו נעשתה בכוחניות, בשרירותיות ותוך התעלמות בוטה מקיומו של ציבור גדול וחשוב בעיר, נבקש ונתבע לבצע בדיקה וחלוקה מחדש של השטח, וזאת מאחר והחלוקה לא אושרה בינתיים במשרד החינוך וניתן עוד להתארגן עד לפתיחת הלימודים תוך חלוקה נכונה, שיוויונית, מוצדקת ומאוזנת, מתוך רצון אמיתי לתת מענה לכל הצרכים של כלל החוגים החרדיים בעיר. אנו קוראים לנציגי הציבור: לא יתכן שנידרש לתת את קולינו בכל ערב בחירות, תוך השמעת הבטחות והצהרות על התייחסות מכאן ולהבא לצרכי הציבור, כל עוד הצרכים אינם זוכים לכל התייחסות והם נדחים בזלזול. לא עוד. אנו דורשים ומבקשים לבצע בדיקה מחודשת של הנושא, תוך חתירה לחלוקת השטח והמבנים בהתאם לצרכים, כאשר גם ילדי ה'כלל חסידי' ייהנו מקבלת מבנה או כיתות, בהתאם למגיע להם. לא יותר, אך גם לא פחות", דרשו במכתב.

לסיום שיגרו איום ברור לפנות לערכאות: "נצהיר בזאת, כי במידה ובקשתינו לא תיענה, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול בכל הדרכים, כולל הוצאת צו מניעה אם בבית הדין ואם בבית המשפט, פניה לרשויות המוסמכות כמו עיריית אשדוד ומשרד החינוך, כאשר אין ספק כי הרשויות לא יאפשרו את העמדת המבנים לידי מוסדות שכבר זכו במבני קבע, בעוד שישנו מוסד שתלמידיו לומדים עדיין בקרוואנים ובתת תנאים".

"אנו מקווים כי ההגיון, השכל הישר והמצפון יגברו על פני הרצון לנכס ולהשתלט על עוד ועוד שטחי ציבור, וכי לא יהיה צורך לפעול באמצעים אלו. עם זאת, אנו חוזרים ומצהירים, כי במידה ולא תהיה נכונות אמיתית, ומיידית, להביא לחלוקה שוויונית ומוצדקת – כאשר מדובר בשעת מבחן ראשונה לנציגות המאוחדת – נפעל בכל האמצעים הללו ובדרכים נוספות שעומדות לרשותינו, כשאין ספק כי פעילות זו תביא לביטול מיידי של תוכנית ההקצאה הנוכחית שבוצעה בשרירותיות, ללא כל
התחשבות ותוך התעלמות בוטה מצרכי הציבור ה'כלל חסידי' בעירנו. תקוותינו כי האחראיים למחדל מביש זה יתעשתו ברגע הנכון, וכך נימנע מנקיטת צעדים שיתכן ויגרמו לחילול ה', אך לצערינו בשלב זה נראה שאין מנוס מהם. נודה לקבלת מענה מיידי, שכן שעון החול הולך ואוזל ואנו עומדים עתה על מפתן תחילת שנה"ל הבעל"ט", לשון מכתב חברי ועד ההורים בתלמוד תורה כלל חסידי "דעת מישרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
13 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
13 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אבי כהן
1 שנה לפני

כל מי שהגיב זה יותר נראה מקנאה!!!!!!

1 שנה לפני

כידוע,לבן הארמי אמר הבנים בני והבנות בנותי וכל אשר אתה רואה לי הוא, והשאלה זועקת למה לא אמר בקיצור "אני גור נדל"ן",אלא עיקם הכתוב שמונה אותיות ולא הוציא דבר מגונה מפיו!!!
כמה כואב! כמה מכעיס!!!!!!!

אחד מאנ"ש
1 שנה לפני

מבירור שעשיתי בענין המכתב הנ"ל למרות שללא ספק הטענות המועלות במכתב מוצדקות, מדובר ביוזמה והתארגנות פרטית של כמה הורים שמצוקת התלמידים והת"ת מלווה אותם מידי יום ביומו מעל שני עשורים, ואכן נקטו בפעולה זו בהתייעצות עם רבנים ופוסקי הלכה. שרבוב שמה של הנהלת הת"ת ביוזמה הנ"ל בטעות יסודו, כמו"כ ידוע לי מפי גורמים עירוניים כי ההנהלה פועלת כל הזמן במלוא המרץ מול הגורמים בעירייה לקידום הבינוי ברובע ז'.

האמת בפנים
1 שנה לפני

לא הבנתי…
אם נגיד לכל קבוצה של 50 איש מגור היו קוראים בשם אחר,
למשל דזיקוב, פראמישלאן, באבוב, וכו' האם לא היה מובן שמגיע להם שטחים?
אז בגלל שהם לא שינו את השם שלהם והם חסידות גדולה מגיע להם פחות?
תתפלאו לשמוע, אבל באחוזים גור נמצאים במצוקת שטחים הכי גדולה בעיר.
האם מישהו שמע שגור משכירים שטחים כי אין להם מה לעשות עם השטחים?
ובכן, האמת היא שגור שוכרים מקומות בכסף מלא במקומות אחרים בגלל חוסר מקום.
מאות אברכים שוכרים ומתפללים במקלטים ובמקומות לא ראוים – בגלל שהם גדולים. (מתחת אוהל אברהם, מתחת מאקאווא, קראוונים מול אלתא, קראוונים בהאדמור מויזניץ, מקלט בחיים חורי, מקלט במיכשווילי, מקלט ברוטה, ועוד ועוד).
שיהיה ברור – מה שמגיע לכל 20+ אברכים מצאנז, מגיע גם לכל 60+ אברכים מגור.

יהודי יחודי
1 שנה לפני

חצופים

ג' שווה יריקה אחת גדולה.

מידה כנגד מידה.

מה שהם עושים לכל אותם ילדים והורים שבגלל שלא נולדו במקום ה….
לא זכאים לזכויות מינימליות????

זה גם מה שנחזיר לכם בבחירות.!!!

תיתביישו!!!!!!!!!!

טוביה אדלר
1 שנה לפני

גור וויזניץ מסריחים 🤬🤬🤮🤢😈😈
חצי עיר כבר שייכת להם כל זמן שיש עוד הרבה קהילות גדולות באשדוד שלא קיבלו שאין להם שטחים באשדוד……..

קובי
1 שנה לפני

שניהם חצופים לוקחים מבית ספר שקיים לטובתם מי ישמע חסר להם מקומות לימוד .ומה עם הילדים שם שלו דיי תכף יעזבו כי ממש לא בא והנה כך משתלטים על עוד מקום תודה לסרי שכך דואג

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן