יום העצמאות נוסח אחר

"בר בי רב דחד יומא", מי יזם? והיכן יצויין באשדוד?

היום (רביעי) יתקיים "בר בי רב דחד יומא" מיסודו של כ"ק מרן אדמו"ר מקאליב זצוק"ל מחולל רעיון ומפעל 'בר בי רב דחד יומא' שקירב המונים לתורה ואמונה • השנה מציינים יובל שנים להקמת הרעיון • בשעה 18:00 יופיע האדמו"ר מקאליב במוסדות החיד"א בעיר

שיעורו של האדמו"ר מקאליב זצוק"ל בבר בי רב דחד יומא בשנים עברו

בשבוע האחרון ציינו ארבע שנים להסתלקותו של כ"ק מרן אדמו"ר מקאליב זצוק"ל אשר בין מפעליו הרבים שהקים מאז שניצל מגיא ההריגה, היה "בר בי רב דחד יומא", גם לאחר פטירתו ממשיך נכדו מ"מ כ"ק האדמו"ר שליט"א לקיים ולהופיע במשך כל היום בשיעורי תורה והתעוררות ברחבי הארץ.

האדמו"ר מקאליב זצוק"ל נושא דברים בבר בי רב דחד יומא במוסדות החיד"א בשנים עברו

האדמו"ר זצוק"ל אמר כי עלינו לעשות כל מה שאפשר ע"מ להחזיר יהודים לחיק האמונה ולחיק התורה, שהם חיק החיים האמיתיים והערובה היחידה, שמאורעות השואה לא יחזרו שוב ח"ו. התעוררות לרגע שנוטעים ביהודי – נותנת אותותיה לדורות עולם.

בדבריו הביא את דברי הגמ' שהאמורא הקדוש רב אידי היה הולך שישה חודשים, וחוזר לביתו ו' חודשים, ולומד יום אחד ומכאן השם הנפוץ "בר בי רב, דחד יומא".

האדמו"ר החליט לכונן ימים של תורה עבור המוני בית ישראל, אחד הימים הבולטים בו במשך עשרות שנים מתקיים 'בר בי רב', הוא יום העצמאות. ביום זה יש חופשה לעובדים בארץ ישראל והמונים מנצלים אותו ליום שכולו תורה.

במשך כיובל שנים קיים רעיון מבורך זה. לעיתים ביום העצמאות יצא האדמו"ר זצוק"ל ל-9 ישובים באותו יום! בכל מקום הוא דיבר, שר ועורר את הנאספים. קולו המיוחד המלא רגש עצום וכיסופין, כבש את הלבבות.

דבריו הביאו להתעוררות רבה בכלל, ובפרט לעת סיום יום הלימוד כאשר הציבור נעמד על רגליו לקבלת עול מלכות שמים, שנעשה לע"נ קדושי השואה הי"ד.

האדמו״ר מקאליב זצ״ל יחד עם רבי דוד שטרית

מאז הסתלקותו ממשיך בייתר שאת נכדו מ"מ כ"ק האדמו"ר שליט"א מקאליב וביום זה נוסע ממקום למקום החל משעות הבוקר עד שעות הערב ברחבי הארץ, כדי להמשיך את הרעיון המבורך שתפס כמעט בכל ערי הארץ, בהם מיסדים שיעורי תורה בכל שעות היום והערב במסגרת "בר בי רב דחד יומא".
גם באשדוד ממשיכים את המסורת כמידי שנה.

במוסדות "החיד"א" מתקיים היום יום רביעי "בר בי רב דחד יומא" החל משעות הבוקר ועד כמעט לחצות לילה, כאשר במהלך היום יופיעו גדולי תורה ותלמידי חכמים חשובים ולקראת השעה 18:00 יופיע האדמו"ר מקאליב שליט"א שישמיע דברות קודש כפי שהיה נוהג להשמיע סבו האדמו"ר זצוק"ל בימים אלו לעם ישראל ובסיום הדרשה הקהל יעמוד על רגליו ויאמר "שמע ישראל" לזכרם של ששת מליון הק' שנעקדו על קידוש ה'.

גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה, ברוכים הבאים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שסניק
1 שנה לפני

מוטי כהן הצלם ובעלי האתר לידיעתכם זה אירוע של המרכז למורשת בראשות אבי אמסלם קשה לכם להוסיף.

דוד
1 שנה לפני

איזה צדיק איזה אור חבל על דאבדון

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן