מצווה נדירה

ברוב עם ובעיצומו של ל”ג בעומר: "פדיון פטר חמור" באשדוד

המעמד התקיים ברובע הסיטי בחצר בית מדרש "תפארת רפאל" בראשות הגר"מ בהשתתפות קהל רב • הכהן הפודה הגר"מ כהן בירך את כל המשתתפים וחיילי צה"ל, החטופים והפצועים שישובו במהרה לחיים טובים ולשלום

קהל רב השתתף בשעות הצהריים במעמד המצוה הנדירה "פדיון פטר חמור", בחצר בית הכנסת וקהילת "תפארת רפאל" ברובע הסיטי בראשותו של הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא שליט"א. המעמד החל בתפילת מנחה בבית הכנסת, כשלפני התיבה עבר הכהן הפודה הגה"צ רבי מאיר כהן שליט"א בעל "אוצר ספרי הלכה" רב ק"ק הריב"ז, ראש רבני האיחוד וראש הכולל "אורחות משה".

לאחר התפילה יצאו יחד לרחבת בית הכנסת הרבנים שליט"א יחד עם הרב יעקב כדורי שליט"א שדאג לקיום המצוה הנדירה עם ר' יצחק שמש, לשם הובאו החמור והשה למתחם מיוחד שבו יפדוהו, כשרבים שהתאספו במקום, הביעו את שמחתם להשתתף ולחזות במצוה נדירה ויקרה זו ולשמוע על מעלתה.

הגר"מ אבוחצירא הסביר בקצרה את חשיבות מצוה יקרה ונדירה זו ובפרט שאנו ביום כה נשגב לג' בעומר, יומא דהילולא רבה של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

עוד הסביר את המעלה של הפדיון, שזהו עת רצון עבור כל אחד ואחד מעם ישראל, ובפרט בעת הזו שאנו זקוקים לרחמי שמים מרובים, בעת קיום המצוה בעוד מס' רגעים כל אחד ישא תפילה לבורא עולם שהרי התורה צוותה אותנו לפדות את החמור בשה, ולכן אנו פונים להקב"ה שאם החמור הגיע לדרגה גבוהה כזו שפודין אותו ולא עורפים אותו, אז גם אנו מבקשים מהקב"ה שיפדה את עם ישראל מהעוונות ויפדה מהצרות שלו ויאמר די לצרותינו ונזכה כולנו לגאולה השלמה, כמאמר הפסוק: "והוא יפדה את ישראל מכל עוונותיו".

הגר"מ אבוחצירא נתמנה להיות בעל החמור וניגש לפדותו אצל הכהן הגה"צ רבי מאיר כהן שליט"א.

לאחר קריאת פרשת "קדש לי כל בכור" והפסוקים הקשורים למצות פדיון פטר חמור, הקהל עמד על רגליו, הס הושלך בין הקהל, בעלי המצוה בירכו את הברכה "על פדיון פטר חמור" וברכת שהחיינו מיד לאחר מכן פדו את החמור בשה אצל הכהן רבי מאיר הכהן שאמר: קבלתי ממך השה הזה לפדיון פטר חמורך והריהו פדוי מעכשיו כדת משה וישראל, ואתה כשם שזכית למצוה זו של פדיון פטר חמור, כן תזכה לקיים את כל מצוות התורה. הקהל ענה אמן בקול רם.

בסיום המצוה לאחר הפדיון, הגר"מ אבוחצירא ערך ברכה מיוחדת להגר"מ כהן ברכת "ימים על ימי מלך תוסיף".

הגר"מ כהן ערך ברכת בורא פרי הגפן וברכת לחיים לכל הקהל וברכה לכל חיילי צה"ל והחטופים.

לסיום, הגר"מ אבוחצירא ערך ברכת "מי שבירך" לכל המשתתפים לכל הישועות בכלל ובפרט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן