אשדוד ממחזרת

בראש רשימת הערים בנתוני המיחזור: אשדוד

אינפיניה, חברת המיחזור הגדולה בישראל, פרסמה היום את נתוני המיחזור בישראל ואת דירוג הערים המצטיינות במיחזור. אשדוד ניצבת בראש הדירוג במיחזור נייר וקרטון

נתוני המחזור בישראל, אותם פרסמה חברת אינפיניה (נייר חדרה לשעבר), מאירים על התנהגות התושבים ועל תהליכי השינוי שעוברת החברה בישראל בכל מה שקשור לאיכות הסביבה והפנמת ערכי הסביבה. על פי נתוני החברה, אזרח ישראלי מייצר כ־1.7 ק"ג פסולת ביום – מהנתונים הגבוהים בעולם, ואילו כל הישראלים יחד מייצרים 5.4 מיליון טון אשפה בשנה. לעומת זאת אחוז מחזור הנייר והקרטון הוא רק 30-40 אחוז בלבד! לעומת ממוצע המיחזור באירופה שעומד על 72 אחוז! עוד נתון חשוב: בישראל, נייר וקרטון מהווים 37% ממשקל הפסולת הכולל ו־28% מנפח הפסולת הכולל.

כמות כזו של פסולת מחייבת התייחסות, ותחום המיחזור הוא אחד הפתרונות המעשיים להתמודדות עם הפסולת. בשנים האחרונות יותר ויותר רשויות בישראל מבינות את חשיבות המיחזור ומשקיעות מאמץ בחינוך במוסדות העירוניים ובהסברה בקרב תושביהן.

אשדוד רואה בנתוני המיחזור חשיבות רבה ובמיקומה בדירוג הישג חשוב. "זו עדות להיותנו עיר המבינה את חשיבות השמירה על הסביבה הטבעית שלנו, ובשנים האחרונות אנו מובילים פרויקטים ופורצי דרך כדוגמת הוצאת הכלים החד פעמיים מחופי הים והפעלת המיזם חוף ללא פח" אומרים בעירייה, ומציינים כי "הדירוג הנוכחי מצטרף לאות איסטנבול (2019) על היותנו העיר הידידותית ביותר לסביבה ירוקה מבין ערי החוף במדינות הים התיכון, על הזכייה המשולשת בפרס העיר הירוקה בוועידת הקלינטק ועל כך שחופי אשדוד זוכים זו השנה התשיעית ברציפות בשבעה דגלים כחולים, בכל חופיה".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אשר קבע את המדיניות הירוקה של אשדוד ומדרבן את היחידות העירוניות לפעול לטובת איכות הסביבה, התבשר על ההישג וציין כי ההישג הוא "תוצאה ישירה לשיח המתחיל כבר בגני הילדים ועד כיתה י"ב, תוך שהוא מדגיש את החשיבות בשמירה על סביבה איכותית ומתן מענה רשותי בהצבת פחים, מידע ושיח מקיים". לסרי הוסיף: "אנו גאים בכל מי שתרם להישג, ומזכירים לכולנו לזרוק את הנייר, הקרטונים והזכוכית לפחי המחזור המתאימים, כדי שכולנו נהנה ממוצרים ממוחזרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן