בהשתתפות האדמו״ר החסידי

בקהילת תפארת רפאל במעמד הגר”מ אבוחצירא בירכו את ברכת האילנות

האדמו"ר מטאלנא שהשתתף בסעודה אמר ״חובה להכין את הילדים למצות והגדת לבנך לקראת ׳ליל הסדר׳״

האדמו״ר מטאלנא ולצידו הגאון רבי מאיר אבוחצירא

לאחר תפילת שחרית בבית הכנסת "תפארת רפאל" בסיטי יצאו קהל מתפללי בית הכנסת ובראשם רב המקום הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא למעמד "ברכת האילנות" ברוב עם בחצר האחורית של בית הכנסת, שם גדלים עצי פרי שהוציאו פרחים בשבוע האחרון.

בראש המברכים עמד הגר"מ אבוחצירא כאשר לאחר אמירת הלשם יחוד בירך בקול רם את הברכה ,,,ליהנות בהם בני אדם, לאחר מכן ערך ברכת מי שבירך לכל המשתתפים ומשם פנו לסעודת המצוה עם כיבוד עשיר באולם שע"י בית הכנסת הישן. קודם לכן ערך "חלאקה" לאחד מבני הקהילה.

בסעודה השתתפו לצידם של אברכים הכולל האדמו"ר מטאלנא שליט"א, הרה"ג רבי עמרם קסטיאל שליט"א רבה של "טולוז" בצרפת וראש הכולל הרה"ג ר' אהרון זוהר שליט"א.

בהמלך הסעודה נשא דברים הגר"מ אבוחצירא על מעלת גודל יום חודש ניסן וההכנה לקראת חג הפסח.

האדמו"ר מטאלנא שהגיע לכבד את המעמד, נשא דברים וציין  בשם זקנו בעל המאור עיניים שאמר שכל יהודי צריך לקרב יהודי אחר לתשובה ולפעמים צדיק צריך לרדת למדרגה נמוכה של  אנשים פשוטים, כדי להעלות אותם משאול תחתית ולקרבם תחת כנפי השכינה.

עוד הזכיר את הפסוק "החודש הזה לכם", מעלת יום ראש החדש, שיש התחדשות בכל יום במעשה הבריאה, בפרט כעת לאחר שבירכתם ברכת האילנות, ששם רואים בחוש את ההתחדשות בכל עת שלב אחר שלב כשהיום ראינו את הפריחה שזה רק חלק בשלבי ההתפתחות.

זכות גדולה היא לי להיות במקום הקדוש שמקרבים כאן כל השנה, עם שיעורי תורה מפיו של ידידנו הגר"מ אבוחצירא ששמו נודע בשערים בעבודת הקודש.

וסיים בדברי הכנה למצוה הגדולה של "והגדת לבנך" ואמר: לא לחכות עד הרגע אחרון, אלא כבר מהיום להכין את הילדים במדרשים ובמעשים שיספרו ויבינו את גודל הניסים והנפלאות שעם ישראל זכה באותם ימים וכל זה יהיו כבר מוכנים לספר בהרחבה בליל הקדוש – ליל הסדר ונזכה לגאולה קרובה כמו שאמרו חז"ל בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן