תמרור אזהרה

בעקבות רעידת אדמה בטורקיה הלילה: גם באשדוד הורגשה הרעידה

בשעות הלילה המאוחרות התרחשה רעידת האדמה במגניטודה 7.7 במרחק של 474 ק"מ צפונית מזרחית למגדל שמס • באזורים רבים בארץ ובניהם אשדוד דיווחו תושבים כי הרגישו את רעידת האדמה • האם ישראל בכלל ואשדוד בפרט מוכנות חלילה לרעידת אדמה בארץ?!
רעידת אדמה. תמונת איסטולרציה. קרדיט: Freepik

בשעה 03:17 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 7.7 שבטורקיה, במרחק של 474 ק"מ צפונית מזרחית למגדל שמס בישראל.

בעקבות רעידת האדמה בנייני מגורים רבים קרסו, ודווח על מאות הרוגים, פצועים רבים ואלפי נעדרים באזור בה התרחשה רעידת האדמה.

תושבים רבים במדינת ישראל, וביניהם גם תושבי אשדוד הרגישו את רעידת האדמה גם בבתיהם, אך ללא נזקים בגוף ובנפש.

שר החוץ אלי כהן אמר הבוקר:

״בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע צער עמוק בפני העם הטורקי על רעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה את דרום טורקיה. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים איחולי החלמה מהירה לפצועים. הנחיתי את משרד החוץ להוביל תוכנית סיוע מהירה לטורקיה להתמודדות עם האסון הקשה״.

במהלך הבוקר אף כינסו במשרד החוץ דיון חירום על מכונות ישראל ליום בו חלילה תפקוד את המדינה רעידת האדמה, ומכונות המדינה לרעידה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

״בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים לאזרחי טורקיה בשעתם הקשה בעקבות רעידת האדמה שפקדה את אזורנו.

לבקשת ממשלת טורקיה הנחיתי את כל הרשויות להיערך באופן מיידי למתן סיוע ברפואה, חילוץ והצלה.

שרי החוץ והביטחון כבר נמצאים בקשר עם מקביליהם ובשעות הקרובות נסכם את יציאת המשלחת בהקדם האפשרי״.

נשיא המדינה יצחק הרצוג:

״בשמי ובשם העם בישראל אני מביע צער עמוק על האסון הכבד שפקד את טורקיה והאזור בעקבות רעידת האדמה בלילה שחלף. תנחומי לנשיא ולעם בטורקיה על ההרס העצום ואובדן החיים. מדינת ישראל באמצעות הגורמים המוסמכים תמיד נכונה לסייע בכל דרך אפשרית. ליבנו עם המשפחות הכואבות והעם בטורקיה ברגע קשה זה״.

יו״ר ועדת חוץ וביטחון ח״כ יולי אדלשטיין:

״הלב נחמץ לנוכח האסון הכבד שפקד הלילה את העם הטורקי והעם הסורי. מדינת ישראל ערוכה ומוכנה להגיש סיוע הומניטרי לכל מי שיבקש את עזרתה בכל עת. האסון הזה הוא נורת אזהרה עבורנו, ולכן אני מתכוון לכנס את ועדת החוץ והביטחון על מנת לקבל מפיקוד העורף תמונת מצב על מוכנותה של ישראל לתרחיש של רעידת אדמה עצמתית, לאתר ליקויים ולבחון את הדרכים לתקנם.

מדינת ישראל, שיושבת על קו השבר הסורי-אפריקני, נמצאת בסיכון גבוה לרעידת אדמה ומחובתנו לוודא שגורמי הביטחון נמצאים במוכנות מלאה״.

האם ישראל ערוכה לרעידת אדמה?

מומחים רבים מעריכים כי רעידת אדמה בישראל זו לא שאלה של האם תתרחש, אלא מתי תתרחש.

בפיקוד העורף קיימת תכנית על רעידת אדמה בישראל, ועורכים דיונים רבים בנושא. מוסדות החינוך במדינה גם הם עורכים בכל שנה תרגול רעידת אדמה, ופנימיות מחויבים במערכת לגילוי רעידת אדמה המתריעה מיד עם הרגשת רעידת אדמה.

בניינים רבים במדינה שנבנו במהלך השנים אינם ערוכים כלל ליום בו תפקוד חלילה את ישראל רעידת האדמה, וכחלק מתוכניות פינוי בינוני ותמ״א 38 הם אמורים לתת מענה גם לזה, כך שבמהלך התמ״א מחזקים את הבניין שיהיה ערוך לעמוד גם ברעידת אדמה.

אשדוד ידועה בשנים האחרונות בתנופת הפרויקטים פינוי ביוני ותמ״א 38, ובצמרת העירייה עורכים גם הם דיונים רבים ותוכניות לרעידת אדמה.

אתר בנייה בעיר אשדוד. אילוסטרציה. צילום: חרדים אשדוד

בשבוע הבא הנושא יעלה לוועדת הפנים והגנת הסביבה. יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר, זימן את כלל משרדי הממשלה וגופי החירום לישיבת ועדה דחופה שתתקיים בשבוע הבא, בעניין היערכות מדינת ישראל לרעידת אדמה, בחינת מצב המבנים במדינת ישראל ומוכנותם של גופי החירום לטיפול בזמן משבר.

כמובן כיהודים מאמינים אנו יודעים כי רק בתפילות לריבון העולמים נוכל למנוע רעידת אדמה בישראל, והתפילה והציפייה כי הקדוש ברוך הוא שמר, שומר וישמור על בני ישראל, ו״אִם ה׳ לֹא יִשְׁמָר עִיר – שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
10 חודשים לפני

[…] המשמעותית האחרונה היתה ממש לא מזמן. בדרום טורקיה רעדה האדמה ועשרות אלפי איש מצאו בה את מותם. בישראל הורגשה רעידת האדמה במקומות מסוימים אם כי רוב […]

10 חודשים לפני

[…] המשמעותית האחרונה היתה ממש לא מזמן. בדרום טורקיה רעדה האדמה ועשרות אלפי איש מצאו בה את מותם. בישראל הורגשה רעידת האדמה במקומות מסוימים אם כי רוב […]

משה
1 שנה לפני

מפחיד הנושא.
נתפלל שלא יקרה פה – למה המדינה פה לא מוכנה בכלל 😮

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן