עת צרה היא ליעקב

בעקבות המלחמה: גדולי התורה הכריעו – יום תפילה וזעקה עולמי

במכתב מאוחד הבוקר הכריזו מועצות גדולי וחכמי התורה על יום תפילה וזעקה עולמי - ביום שני הקרוב | המכתב המלא
הכותל המערבי. קרדיט: Freepik

בעקבות המלחמה ולרגל המצב הקשה השורר בארץ יצאו הבוקר כלל גדולי ישראל במכתב מאוחד עליו חתומים מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מועצת גדולי התורה של דגל התורה ומועצת חכמי התורה של ש״ס.

במכתב כותבים: "אגודים בצרה לשפוך תחינה – עת צרה היא וממנה יוושע, תולעת יעקב אין כוחה אלא בפה, לרגל המצב הקשה בארץ ישראל בימים אלו, כשמחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה קוראים אנו לאחינו בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם בארץ ישראל ובגולה, להתכנס בעת רצון ערב ראש חודש כסלו, אנשים נשים ותינוקות של בית רבן לזעוק, להתחנן ולהריע ולהתעורר בתשובה כל קהילה כמנהגה באמירת תהילים או לנוהגים להתפלל תפילת ערב יום כיפור קטן בערב ר"ח אשר יש בכוחה לבטל גזירות".

עוד כותבים גדולי ישראל ״בהיכלי הכוללים בישיבות הגדולות והקטנות ובבתי הכנסיות די בכל אתר ואתר יתכנסו להתפלל ברוב עם, ובמוסדות החינוך של תשב"ר ובבתי יעקב מכיתות ז' ומעלה ובסמינרים. נשים שיש להן האפשרות תתכנסנה בעזרות הנשים בבתי הכנסיות, ומי שאינו יוכל להצטרף לתפילת הרבים, ישתתף ממקומו ויצטרף יחד עם כלל ישראל בתפילה הכוללת״. ומסיימים את מכתבם בתפילה ובתחינה: "ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים וישמע קול שוועתינו ויחון אותנו ברחמים גדולים ובתשועת עולמים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן