סערה בבנק פאג”י סניף גני טל (186) באשדוד: קבוצת בעלי עסקים חרדים, לקוחות ותיקים של הבנק מזה עשרות שנים, החליטה להתאגד ולצאת למאבק נגד הנהלת הסניף בעקבות שינויי מדיניות שהובילו – לדבריהם – לפגיעה חמורה ביחס ובשירות.
במכתב ששלחו לראשי הבנק, בהם מנכ”ל הבנק מר אלי כהן וסמנכ”ל הבנק וראש מערך פאג”י מר ינון שויקה, כתבו בעלי העסקים:
“אנו קבוצת בעלי עסקים ועמותות, לקוחות נאמנים של בנק פאג”י סניף 186 – אשדוד
מזה שנים רבות – חלקנו אף עשרות שנים. במשך השנים נהנינו מן השותפות עם הבנק. אנו מנהלים עם הציבור החרדי – אברכים, חסידים, בעלי חברות, עסקים ועמותות – היקפים של מיליוני שקלים, (ומפעילים חשבונות שבחלקם מתנהלות פעולות בהיקפים רחבים ביותר). היחס היה תמיד שותפות ואמון הדדי, וחשנו כי הבנק הוא “חבר בבית בעולמנו”. מרבית העסקים והעמותות מנהלים את חשבונות הבנק גם יחד – וזה היה Win-Win מושלם.”

לטענתם, בשנה האחרונה חל שינוי חד ביחס הבנקאי כלפיהם, והם טוענים לפגיעה חמורה באמון:
“לאחרונה, בתקופה האחרונה חל שינוי חד. עם כניסת מנהל חדש לסניף, ניכרת ירידה דרמטית במרקם היחסים שנבנה לאורך השנים. במקום יחסי אמון, פתיחות ויחס אישי – נוצר נתק ובידול מוחלט בין העסק לבנק. לקוחות רבים מספרים על אווירה קשה ותחושת ריחוק, עד כדי חוסר אמון של ממש. נשאל תפקיד לשירות הלקוחות בבנק והתחושה היא כי אין למי לפנות.
גם בקרב עובדי הבנק הוותיקים שיתפו אותנו באמונות שהם חשים בניכור, תחושת פחד וחוסר ביטחון. הם חשים כבולים, ורבים מהם חוששים להביע את דעתם.”
במכתבם מתריעים העסקים כי במידה והמצב לא ישתנה, הם ישקלו מעבר למוסדות בנקאיים אחרים:
“המצב הנוכחי בלתי נסבל וגורם לנזק חמור. נאלצנו לשקול מעבר מאורגן לבנקים אחרים.
עם זאת, מתוך אמונה לבנק ומתוך הדחיות עם הסיסמה “שותפים לדרך חיים”, אנו פונים אליכם בבקשה להיכנס לעובי הקורה, ולהפעיל מדיניות מתקדמת של מערכת יחסים בריאה, הוגנת ומועילה לשני הצדדים.
אנו מבקשים להחזיר את האמון בשלב זה את הסניף, שכן רבים מאיתנו חשים פגיעה או התנהלות שאינה תקינה ואף לא תקינה ערכית. לצערנו, במצבים רבים הוחמרה חוויית השירות.
בנוסף, בימים הקרובים מתארגנת מסגרת של ועד פעולה שתייצג את ציבור הלקוחות הפגועים בנושא חשוב זה.
לסיום, אנו קוראים לכם לפעול לשינוי המצב. במידה שלא נראה שינוי מהותי בקרוב, נאלץ, בלב כבד, לשקול מעבר מאורגן לבנקים אחרים.”

אני לקוחה עיסקית מעל 30 שנה בסניף ר עקיבא בבני ברק.היחס של העובדים וההנהלה מצוין.כל לקוח שלא מרוצה ממשהו יכול להשמיץ ולכתוב…
בנק זבל
סכסוך אישי של מישהו עם יח״ץ. צריך תמימות בשביל להאמין לכתבה הזו.
תאכלס הנפגעות הן בעיקר עמותות הנדרשות לעמוד בסטנדרטים של שקיפות והתנהלות תקינה . שימו כמה קוביות קרח בתוך מטלית ותלחצו איפה שכואב
נתנו לכם המון הטבות
עיגלנו פינות עד לחצית קווים אדומים
רק אומר בהצלחה לבנק הבא
אני כבר עזבתי את הבנק הזה הייתי בסניף של נתיבות,
הגיעה מנהלת חדשה שפשוט זלזלה,
בנק פח
לא לחשב הרבה היום בקלות אתה יכול לעבור לכל בנק שתרצה, אל תשאר במקום שלא רוצים אותך כל עוד יש אלטרנטיבה טובה יותר
בהצלחה
״רבים חוששים להביע את דעתם״. אתם רגילים, לא? אם מישהו יעיז להביע דעה בעד לימודי ליב״ה או חלילה גיוס, או יעיז לעיין בעיתון״ ידיעות״ ר״ל, הרי יסקלו אותו במקום, לאו דווקא פיזית…
לפי הכתיבה העילגת, זה נראה משהו לא רציני.
גם סיף ביתר זה אותו הדבר