רקטות אימון

בעזה מאותתים לישראל ומשגרים מטחי רקטות לים

היום בלילה יתחיל חודש הרמדאן אולי המתוח ביותר שידענו בשנים האחרונות. לאחר שבוע רצוף פיגועים ממחבלים שיוצאים משטח ישראל, גם בעזה ארגוני הטרור לא יושבים בשקט.
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

ארגון הטרור חמאס ירה 8 רקטות מהבוקר (שישי) לעבר הים במסגרת ניסוי כלים גם כדי להעביר מסר לישראל וגם כדי להרוויח הון פוליטי מהפלסטינים בתקופה הרגישה הזו.

חמאס ממשיך לשגר רקטות אימון במטרה לשפר את יכולת הדיוק שלו לקראת עימות מול ישראל שנראה קרוב מתמיד.

צה"ל מתמודד כיום בשש זירות לחימה; איראן, סוריה, לבנון, עיראק, תימן וגבולות ישראל. בחלקן לא פעל שנים רבות ובחלקן פעל בחשאיות בפעולות שספק אם נשמע עליהן אי פעם כשהזירה הדרומית לצערנו גובה את מספר הנרצחים הגבוה ביותר מאירועי טרור.

תושבי אשדוד והדרום, ולצידם גם תושבי גוש דן וירושלים, נאלצו פעם אחר פעם לחפש מחסה בחדרים מוגנים. לא בשל ירי טילים מאיראן ואף לא מלבנון, אלא בשל ירי טילים בידי חמאס. בזהירות מתחייבת אפשר להניח שגם סבב העימות הבא יהיה מול רצועת עזה, ולא בזירות עימות אחרות.

ייחודיותה של עזה טמונה לא רק בהיותה זירה פעילה ונפיצה, שבה לחמה ישראל בעשור האחרון יותר מבכל זירה אחרת, אלא גם בכך שמדובר בזירה שלמולה קלפי המשחק של ישראל ויכולת ההשפעה וההרתעה – מוגבלים וחסרים.

המציאות בעזה מורכבת בשל העובדה שישראל לא באמת התנתקה מן הרצועה. שהרי היא עודנה מספקת לתושבי עזה חשמל, מים, דלק, ואפילו מזון ודולרים. תלות זו הופכת את השקט לאורך הגבול לבן ערובה למלאי המזון והדלק, וליתרות הדולרים ברצועה, שכן הדרך של חמאס להשיגם היא באמצעות ירי של טילים לעבר ישראל.

לבד מכך, יש לזכור שהניסיונות לנתק את חמאס עזה מיהודה ושומרון וגם מירושלים לא עלו יפה, ולפיכך רתיחה בשער שכם או בהר הבית תמשיך להוביל להתלקחות גם בגבול הרצועה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן