מחאה ברחובות העיר

בנו של האדמו"ר מגור ושורת ראשי ישיבות ורבנים נתבעו לבית המשפט, רבבות יצאו להפגין

לאחר הדיון בבית משפט, אלפים מחסידות גור יצאו לכנס מחאה ברחובות של עיר, הגאון רבי אברהם מרדכי לנדאו הצהיר: "בכל תביעה שתהיה אנו נבוא להתדיין בבית דין על תורתנו הקדושה". 

אלפים מחסידות גור השתתפו אמש בכנס מחאה ברחובות בני ברק לאחר שישבו על ספסל הנאשמים בנו של האדמו"ר מגור ושורת רבנים וראשי ישיבות.

הרבבות מחו על התביעה חסרת התקדים של בן האדמו"ר ושורת רבנים וראשי ישיבות במטרה להתערב בחינוך הטהור, למרות רצונם של הנתבעים ללכת לדין תורה, בחסידות גור מסבירים: "מוטלת עלינו חובת המחאה בשל פנייה לערכאות, תביעת רבנים ואישי חינוך והתערבות בחינוך הטהור".

ההמונים מילאו את רחוב חזון איש בבני ברק ונשאו שלטי מחאה בהן נכתב "רבנים ומחנכים על ספסל הנאשמים" ו"דעת השופטים לא תקבע את עמדת החינוך".

הרה"ח רבי אריה זילברשטיין, רב חסידי גור בבני ברק, פתח את שלב הנאומים ואמר: "הערב אנו מוציאים את התורה הקדושה לרחובה של עיר. הערב אנו מוציאים את אלפי הבחורים והאברכים שמכילים בתוכם אלפי דפי גמרא בעל פה, והכול בהנהגתו של האדמו"ר שליט"א מגור".

אחריו עלה לנאום הגאון רבי מאיר פלקסר, ר"י חידושי הרי"ם, אמר בדבריו כי "מה עוד יכול להיות הפוך מנעשה ונשמע מללכת לערכאות, התורה אומרת 'ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם', אומר המדרש 'ולא לפני ערכאות'. נצהיר בקול רם נעשה ונשמע בקול רבותינו הקדושים".

הגאון רבי דניאל ליברמן, ראש ישיבת נזר ישראל, אמר: "רוצים להכרית את הסמכות הרוחנית של מנהיגי ישראל. השורש של ערכאות הוא כדי לא להיות משועבדים לגדולי ישראל מנחילי התורה".

את הפגנת המחאה חתם הגאון רבי אברהם מרדכי לנדאו, מראשי ישיבת שפתי צדיק בנאום סוער במיוחד: "נפל דבר בישראל, אנשי הקבוצה העזו לתבוע תביעה פלילית נגד בן כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ונגד רבנים וראשי ישיבות ואנשי החינוך וזאת כדי שההנהגה הרוחנית תהיה ממושמעת לשופטי בית המשפט, מצהירים אנו כי בכל תביעה שתהיה אנו נבוא להתדיין בבית דין על תורתנו הקדושה".

במעמד הוקרא גם מכתבו של הדיין הגאון הרב נפתלי נוסבוים שליט"א שסיפר עדות אישית מדיון בבית דינו: "חברי הוועדה של חסידות גור התדיינו בבית דין בכל פעם וגם בפעם זה ביקשו להתדיין בבית דין וביקשו שיהיה רק על פי דעת תורה".

לאחר שעה מפתיחת הכנס, היא הסתיימה וההמונים שהשתתפו התפזרו לבתיהם, מארגני הכנס דרשו מהמשתתפים להתפזר לאוטובוסים ולבתים בדרך ארץ ולא לעורר מהומות ותקריות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן