״וְהַבַּיִת בְּהִבָּנֹתוֹ אֶבֶן שְׁלֵמָה״

במעמד ראש הישיבה: חופה הקיר החיצוני של היכל ארון הקודש בישיבה האשדודית

מעמד חיפוי הקיר החיצוני של היכל ארון הקודש בישיבת "עטרת צבי" בראשות ראש הישיבה הגאון רבי אברהם אלטמן שליט"א • אבן יסוד לבנין בית המקדש שיבנה במהרה

ראש השיבה הגאון רבי אברהם אלטמן מניח את חיפוי קיר ארון הקודש

מעמד נרגש וצנוע התקיים בישיבת "עטרת צבי", לרגל חיפוי הבנין באבן ירושלים בחודש האחרון מאז שנבנה כעשרים שנה.

הגה"צ רבי אברהם אלטמן שליט"א ראש ישיבת "עטרת צבי" ומזקני ראשי הישיבות, פנה למנהל העבודה כי בעת שיגיעו לחיפוי החיצוני של קיר היכל ארון הקודש, רוצה בידיו להניח בתחילה את האבן הראשונה כ'יסוד' לחיפוי.

קודם לכן חילק למשתתפים דפים בו מופיע מזמור קכז' שבתהילים "שיר המעלות לשלמה אם ה' לא יבנה בית, שוא עמלו בוניו בו"… וביקש מנין שיהיו נוכחים בעת מעמד התפילה, אך כדי למנוע ביטול תורה, לא פרסם ולא הודיע בהיכל הישיבה שבה שהו באותה עת כ-180 אברכים ששקדו על לימודם, אלא חלק מהעובדים עצמם ועוד ידידים שהגיעו למעמד.

הגר"א אלטמן למרות זקנותו, פסע בין משטחי האבני ירושלים בזהירות רבה ומשהגיע לקיר ארון הקודש החיצוני, ביקש לומר מס' מילים בפני הנוכחים, גם הפועלים הפסיקו את עבודתם והצטרפו למעמד הנרגש.

בדבריו הזכיר, שמצאנו אצל שלמה המלך שסיים לבנות את בית המקדש, דאג שהבנין יהיה יפה ומרשים מבחוץ והיה להקב"ה שמחה גדולה וחגגו שבעה ימים רצופים וזה בנוסף להשראת השכינה שהיתה בבנין, אבל היופי זה היה חסר ושלמה המלך השלים את זה וכמו שמצינו בכל מצוה שיש הלכה של "זה קלי ואנוהו" לקיים את המצוה בהידור וביופי, כל שכן בבנין בית המקדש שמקריבים קורבנות לכבוד הקב"ה והיה שמחה גדולה כל כך שעשה שבעה ימים של שמחה כדי לשמוח על הבנין של הקב"ה, כך גם בישיבתנו הק' "עטרת צבי" ברוך ה' כל אלו שעזרו וסייעו נדיבים יקרים וחשובים שעזרו, כולם יתברכו מפי עליון שעוזרים לעשות בנין יפה להקב"ה, בית של תורה, ובזכות זה יהיה לכם הרבה יופי בבית שלכם, בית של ברכה ושמחה תמיד, וסיים שנזכה לעשות נחת רוח לה' יתברך ונזכה בקרוב לבנין בית המקדש במהרה.

בשלב זה הרה"ג ר' אליהו מאיר אלטמן ראש הכולל הגביה את האבן יחד עם אביו הראש ישיבה הגר"א אלטמן ואמר: שיהיה בשעה טובה ומוצלחת, בנין יפה ומפואר לכבוד הקב"ה וסיים בשירת "תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפנך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן