זמן לאחדות

במעמד מרשים ומכובד: כוננה מועצת העיר אשדוד ה-12

במעמד מרשים שנערך הערב במשכן לאומנויות הבמה כוננה מועצת העיר אשדוד ה-12 | 11 חברי מועצה חרדים יכהנו במועצת העיר | כך נאם ראש העיר הערב במעמד

לסרי וראשי הסיעות החרדיות הערב בכינון המועצה

הערב כוננה מועצת העיר אשדוד ה-12 במעמד מרשים ומכובד במשכן לאומנויות הבמה.

הכח החרדי בעירייה גדל ו-11 חברי מועצה חרדים יכהנו בקדנציה הקרובה. 3 הסיעות החרדיות (ש״ס, אגודת ישראל ודגל התורה) נכנסו לקואליציה הרחבה עם שלל תפקידים מכובדים.

חברי המועצה החרדים עם ראש העיר הנבחר:

להלן נאום ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, בטקס כינון מועצת העיר:

״שלום וערב טוב, חברות וחברים יקרים, וחג שמח לכולם. יום כינון מועצת עיר חדשה, עם מנהיגות חדשה לעיר, הוא בהחלט יום חג.

והיום אנחנו יוצאים לדרך, עם מועצת עיר חדשה, ועם שמחת חג מאופקת יותר מאשר בדרך כלל, בצילם של אסון השבעה באוקטובר, ומלחמת "חרבות ברזל" שנמצאת עדיין בעיצומה, המחשבות והלבבות שלנו נתונים, לחיילי צה״ל וכוחות הביטחון. ואנחנו מתפללים, שישובו בע״ה לבתיהם לשלום.

בערב הזה, אנחנו זוכרים את הנופלים בקרב. את האזרחים והנרצחים. ומחבקים את המשפחות השכּוּלות, שֶׁאיבדו את היקר להן מכל.  מאחלים רפואה שלמה, והחלמה מהירה לכל הפצועים, ודואגים לשלומם של החטופות והחטופים. בהם עמית בוסקילה שלנו. הם נמצאים בשבי 164 ימים קשים מנשוא, ליבנו איתם ועם בני משפחותיהם, ואנחנו מקווים ומתפללים, שישובו לבתיהם במהרה, בריאים ושלמים בע״ה.

הבחירות, שהתקיימו אחרי מספר דחיות, עברו ברוך ה', בשלום, בכבוד הדדי, בסדר מופתי, וכמעט ללא תקלות. ועל כך, תודות למנהל ויו״ר וועדת הבחירות, מר אלי יפרח. למזכירת הוועדה הוותיקה והנמרצת גב׳ דינה בר אולפן. ולכל חברי וועדת הבחירות.  וכמובן לתושבי אשדוד, שמימשו את זכותם הדמוקרטית, ואמרו את דברם.  ואנחנו יושבים כאן. ביחד. כל המועמדים. מכל הסיעות. מקבלים את הכרעת הבוחרים, ומשלבים ידיים למענם.

אם כן, ברכות לחברות וחברי מועצת העיר הנכנסים. הוותיקים והחדשים. וְלְכָבוֹד לנו לקדם בברכה את הגב׳ סופה לנדבר שרת הקליטה לשעבר. זה די נדיר, שמועצת עיר, זוכה בְּחַבֶרָה שכיהנה כְּשָׂרָה בממשלת ישראל. בְּרוכה הבאה ובהצלחה.

תודות לחברות וחברי מועצת העיר המסיימים את כהונתם, ואיחולי הצלחה בהמשך דרככם.

מכבדים אותנו בנוכחותם, כבוד רבני העיר, הרב חיים פינטו שליט״א והרב יוסף שיינין שליט״א. וּבַהִזְדַּמְּנוּת הַזו, אני מבקש להביע בשם תושבי אשדוד, את ההערכה והתודה שלנו, על המנהיגות הרוחנית המאחדת והמאוזנת, שאתם מעניקים לנו. יחד עם יו״ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן היקר. ראש העיר לשעבר ד"ר אריה אזולאי. סגני ראש העיר, וחברי מועצת העיר, לדורותיהם. יקירי העיר היקרים.
תודות על כל פועלכם למען אשדוד, בריאות טובה ואריכות ימים. מנכ״ל העיריה מר אילן בן עדי, המשנה למנכ״ל גב׳ דינה בר אולפן, ראשי מנהלים והצוות המקצועי הבכיר של העיריה. ראשי ארגוני המתנדבים שלנו, בני נוער וחברי מועצת הנוער העירונית. בני משפחות הנבחרים, ופעילי הסיעות הנבחרות, שמתרגשים ושמחים בבחירתם של קרוביהם וחבריהם, כחברי מועצת העיר השתיים-עשרה.

וכמובן, תודה אישית, ומקרב לב, לכל הפעילים של ״אשדוד בתנופה״. לַחברות וְהַחברים בַּרשימה שלנו. על האמונה בדרך, ועל העבודה הקשה – שהביאה לנו את הניצחון והמשך הנהגת העיר.

תודה מיוחדת לעו״ד גבריאל כנפו, חברי הטוב כאח לי. באהבה והערכה גדולים על השותפות האמיצה והנדירה שאני זוכה לקבל ממך, לאורך כל השנים, בהם אנו צועדים יחד, מזה כ- 25 שנה, למען תושבי אשדוד.
– תודה גדולה, לַעושים בַּמלאכה הַמקצועית, בַּעירייה וְבַּחברות העירוניות, המשרתים בַּקודש את תושבי אשדוד. בראשם מנכ״ל העיריה מר אילן בן עדי, שבכל קדנציה נעשה רענן ונמרץ יותר ויותר. המשנה למנכ״ל גב׳ דינה בר אולפן, ראשי המנהלים, מנכ״לי החברות העירוניות, עובדות ועובדי לשכת ראש העיר הנהדרים, והמשפחה השנייה שלי. וכלל עובדי העיריה והחברות העירוניות. הָאֵמוּן, שאני זוכה לקבל, מתושבי העיר, זו הפעם הרביעית, הוא תוצאה של העבודה המקצועית והמסורה שלכם. ועל כך, נתונה לכם, תודתי והערכתי האישית.

ואחרונים חביבים, בני משפחתי היקרים, רעייתי עירית, הילדים והנכדים המקסימים והיקרים שלנו, החתנים והכלות, אֵחַיי וַאֲחוֹתִי, הגיסות והגיסים שלי, שבאו לשמוח אִיתָנוּ הערב. ואימי היקרה, שתאריך ימים בבריאות טובה, ונחת מכל יוצאי חלציה. שהברכות שלה מלוות אותי, וגם מתגשמות. תודה לאל.

חג שמח, וברוכים הבאים כולם. זכות גדולה עבורי, לִזְכּוֹת בְּאֵמוּן התושבים, ולהמשיך לשרת אותם, כראש העיר אשדוד, זו הקדנציה רביעית. והריני מתחייב, בְּחֶרְדַּת קודש, לעמוד בהתחייבות הזו. בכל כּוֹבֵד האחריות.  בְּענווה, בכבוד, ברגישות, וביחס שיוויוני, לכל אחת ואחד מתושבי אשדוד.

נכון, הפעם זה היה קשוח במיוחד. ועל פניו, גם כנגד כל הכוחות והסיכויים. לכן התודה, כְּפולה ומכופלת.
וְברשותכם, אודה לַשוכן במרומים, בְּבִרְכַּת שהחיינו.
– וכדי לצאת ידי חובה, ולהבטיח ברכה בשם ומלכות, גם התפנקתי בעניבה חדשה.

ברוך אתה… שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אמן.
– האמת, יותר מדויק לומר, שפינקו אותי בעניבה חדשה. כי, את העניבה הזו, קיבלתי במתנה, לפני כמעט שנה, מחבר יקר. עם הבטחה שלו, שאנצח בבחירות. אבל, הוא גם ביקש שאענוב אותה בטקס קבלת המינוי באופן רשמי.  והמעשה שהיה, כך היה. בערב פסח האחרון, ממש לפני כניסת החג, אני שומע דפיקות בדלת, פותח ורואה חבר בשם עידו. אני כמובן מופתע, ועידו ממהר לספר לי, שהוא נשלח אליי במיוחד, ע״י חבר משותף שלנו, שמו דדי גראוכר. ושתי עניבות בידיו. וְכָּךְ עִידוֹ אומר לי:  "דדי מבקש, שעניבה אחת תענוב הערב, לכבוד חג הפסח. ואת העניבה השנייה, תשמור לטקס קבלת המינוי החדש לראש העיר". וכך עשיתי בדיוק. עניבה אחת ענבתי בחג. והערב אני שמח למלא את החלק השני של הבקשה.
ושתיהן אגב, יפהפיות.

אבל השמחה הזו, למלא את בקשתו של דדי חברי, מהולה בעצב. כי דדי היקר, נפטר חצי שנה אח״כ. מספר ימים לפני ראש השנה האחרון. דדי לא זכה לראות שההבטחה שלו מתקיימת. הוא לא זכה לראות את הניצחון, שעליו עמל ונלחם, רבות כל כך.

והערב. יחד עם רעייתו מלכה, שנמצאת איתנו כאן, אנחנו מתנחמים בַּזיכרונות הטובים שלנו ממנו, וּבְהַכָּרַת הטוב, העצומה שיש לי כלפיו. בְּרוּכָה הבאה והמון תודות מלכה היקרה. יחד עם רעייתי עירית, אנחנו שמחים ונרגשים, שבאת לכבד אותנו הערב. דדי היה מגדולי הזמר החסידי בישראל. הִנְעִים זמירות, שִׂמֵּחַ, וְהִרְטִיט לבבות של רבים, במהלך כל ימי חייו. אבל מעל הכל, דדי היה איש חסד ענק. לא היה יום בחייו הבוגרים, ללא מעשה חסד.  ואחת הנחמות הגדולות היא, ששבועיים-שלושה אחרי פטירתו, כשפרצה מלחמת ״חרבות ברזל״, בנו שי גראוכר, שינק ממנו את מורשת הצדקה והחסד, הקים במהירות שיא, את אחד ממפעלי החסד הגדולים, הפועלים כיום בישראל. ארגון ״ביחד ננצח״. שמהיום הראשון של המלחמה, מסייע לחיילים, אלמנות ויתומים, באינספור דרכים ואמצעים. כולל אצלנו באשדוד במספר מבצעי חסד מרגשים, שהיתה לי הזכות להשתתף בהם.
כלפי פצועים באסותא, ומשפחות שכולות. דדי היה אדם של עם ישראל. אהוב על כולם. וגם בעל קשרים והשפעה פוליטית גדולה. היחיד שהכרתי שיכל להרים טלפון לידי לראש הממשלה, שהוא היה בן בית אצלו. נשותינו, עירית ומלכה, הן אחיות לא ביולוגיות. וכגיסים קרובים ואוהבים, הוא רתם, את הקשרים האלה, למען הבחירה שלי. והיה גם, מהמעטים שהאמינו, שנצליח לעמוד במשימה הקשה הזו. זה מסביר את ההבטחה הנבואית שלו בערב פסח האחרון. והעניבות היפות בצידה. חבל על דאבדין ולא משתכחין. יהי זכרו ברוך.

חברות וחברים יקרים, אפשר לסכם בקצרה, את מערכת הבחירות הזו באופן הבא: פתיחה סוערת. מלחמה. וסוף טוב. התחלנו את מערכת הבחירות מוקדם מאוד ובסערה הוֹרִיקָנִית, רְווּיַת יצרים, חדשות כָּזָב, וְשִׂיחַ אַלִּים וּפוֹגְעָנִי. מִנֶּגֶד, התגובה שלנו, היתה ממלכתית, מכבדת, ועניינית. זַרקו עלינו בוץ, והחזרנו פְרחים.  וְהַפְלֵא וָפֶלֶא, ובניגוד לכל התחזיות, באולפנים הארציים (תרתי משמע), וְבתקשורת המקומית המגויסֶת, הסערה הלכה וְדָעֲכָה לאיטה. עד שנעלמה לחלוטין. התאיידה לה. בקול דממה דקה. יחד, עם מי שחוללו אותה.

ומבחינתנו, זה נגמר. זה מאחורינו. ניצחנו. ואנחנו מסתכלים קדימה. פנינו לעשיה, יצירה, שגשוג, ופיתוח העיר האהובה שלנו אשדוד. ובאמת, זו היתה יכולה להיות עוד מערכת בחירות. סוערת יותר, סוערת פחות. עולם כמנהגו נוהג. והכל, יכול היה להיות מושלם.

כל זאת, לולא אסון ה-7 באוקטובר ומלחמת ״חרבות ברזל״.  הבחירות האלה התקיימו, אחרי האסון הקשה ביותר, שקרה לעם היהודי מאז השואה. בְּאסון השבעה באוקטובר, תפיסת הביטחון הלאומי שלנו קַרסה לחלוטין, עד כדי סכנה קיומית. תחושת הביטחון האישי הידרדרה לשפל, של כל הזמנים.  פיגועי איבה וטרור, מכים בנו מדי יום. קורבנות ופצועים בכל רחבי המדינה.  כל המדינה חזית, כל הישובים ספר, וכל העם צבא. כאשר צה״ל וכוחות הביטחון, מנהלים מלחמה במספר חזיתות.  וְהעתיד, לוט בערפל.  המציאות הלאומית המעורפלת הזו, משפיעה כמובן, גם על ניהול החיים העירוניים.

התושבים חוֹוִים וְרוֹאִים, את האתגרים הלאומיים, דרך הצרכים היומיומיים שלהם.  הביטחון האישי, החינוך, הפרנסה, מצב הרוח, וחיי היומיום בכלל, מושפעים ישירות, מְהמציאות הלאומית.  בוודאי, בעיר כמו אשדוד, שמזה 15 שנה, נמצאת תחת איום רקטי, וחוותה אירועים ביטחוניים קשים. וכמו מרבית אזרחי המדינה, תושבי אשדוד חווים את ההשפעה הקשה של מלחמת ״חרבות ברזל״. חרדה, עצב ושכול, הרס, פגיעה כלכלית, פגיעה בחינוך, פגיעה בבריאות.  תקופה מְאַתְגֶּרֶת מאוד.  אולי, המאתגרת ביותר מאז מלחמת העצמאות. ותושבי אשדוד מצפים מכולנו – מכל הנבחרים החדשים, להיות מודעים לגודל השעה והאתגר. ולעשות הכל למענם. בַּתקופה הקשה הזו. במלאכת השיקום שלפנינו. לשם כַּך נבחרנו.  מי שקיבל את הסמכות, נושא גם באחריות. בקואליציה וְבַּאופוזיציה.

ולצד זה, על כולנו לזכור, שהעיר אשדוד מאוד ייחודית, בהרכב האנושי-הדמוגרפי שלה.  מהמגוונים, מְהמאתגרים ביותר במדינת ישראל: תרבותית-פוליטית-דתית-וחברתית.  אנחנו גאים ברב-תרבותיות של אשדוד, וגם מטפחים ומעודדים אותה.

אבל אשדוד מגוונת, גם באורח החיים, והאמונה הדתית של תושביה. חילונים, חרדים, דתיים, ומסורתיים. כולם דָּרִים בָּהּ בִּכְפִיפָה אחת. וגם הם מוּבחנים בתוכם. מסורתיים שומרי שבת, ומסורתיים שאינם שומרי שבת. חרדים אשכנזים, וחרדים ספרדים. ועוד זרמים וקבוצות…. וְגם בגיוון הזה אנחנו גאים. עם ישראל במיטבו. לשבטיו, וְלְיוצאי גָּלוּיוֹתָיו. בעושר האנושי הזה יש ברכה גדולה, אבל עלולה להיות בכך גם סכנה גדולה. סכנת גלישה לְפוֹלִיטִיקַת זֶהוּיוֹת, לא רק במערכת בחירות, אלא גם בַּשִּׁגְרָה, מעבר למערכות הבחירות, וביניהן.  עם עוינות בין האוכלוסיות השונות, התפוררות חברתית, ופגיעה בחוסן.
– והדבר היחיד, שיכול לבלום, את ההידרדרות הזו, הוא : מנהיגות מאחדת.
– רק מנהיגות מאחדת, יכולה למנוע את הנזקים הקשים, של פוליטיקת זהויות.
– וזה המבחן הגדול שלנו בעת הזו.
– אנחנו, חברי מועצת העיר, נבחרנו ע״י ציבורים שונים.
– המבחן של כולנו, הוא בַּיכולת לראות לנגד עינינו את טובת כלל תושבי העיר, מצד אחד, לצד טובת האוכלוסיות עם הזהויות השונות, שאנחנו מייצגים, מצד שני.
– לחפש את המשותף, מבלי להתעלם מהשוני.
– לחפש את המאחד, מבלי להתעלם מהמפריד.
– האתגר הגדול הזה, חשוב שבעתיים, בְּמציאות של משבר.
– כמו המציאות בה אנחנו חיים היום, של מלחמה וחוסר ודאות לגבי העתיד.
– גם את הסכנה הזו, עברנו בשלום, ברוך ה', גם במערכת הבחירות הזו, כמו במערכות הבחירות הקודמות.
– כך הגעתי לחלק השלישי והאחרון של מערכת הבחירות הזו – הסוף הטוב.
– סוף טוב לעיר אשדוד כמובן.
– עם קואליציית אחדות רחבה, שמייצגת את כל תושבי העיר.
– יוצאים ביחד לקראת אחת הקדנציות המאתגרות ביותר בתולדות אשדוד. עם חזון ותוכניות שישנו את פניה של העיר לדורות הבאים.
– העשייה העירונית בחמש עשרה השנים החולפות, הציבה את אשדוד, אובייקטיבית, בַּשורה הראשונה של ישראל, בכל תחומי החיים.
– ועל בסיס העשייה הזו, בחמש השנים הבאות, אשדוד תִּתְקַדֵּם וְתַהֲפֹךְ
למטרופולין כלכלי-חברתי-תרבותי, חדש ומוביל בישראל, בין גוש דן והנגב.
– ונעשה זאת, בעזרת השם, ביחד, בתחושת שליחות, ובכוחות משותפים.
– נמשיך לשמור על חזות העיר ויופיה המיוחד של אשדוד.
– וְבהיבט הזה, בכוונתי להתרכז בשנים הבאות, בחידוש פני העיר, ע״י נטיעת עצים מַסיבית, בכל רחבי העיר. בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. אשדוד הירוקה היום. תהיה עוד יותר ירוקה בשנים הקרובות. במראה שלה, ובגישה שלה לקיימות ואיכות סביבה.
– ונוכח משבר האקלים, וההתחממות הגלובלית, מדובר באחד הפרויקטים, הקריטיים והחשובים ביותר, עבור הנכדים והנינים שלנו, ועבור הדורות הבאים.
– גם התכנון האורבני של העיר עובר מתיחת פנים יסודית.
– אתם רואים את המַנופים הרבים, שכבר מקשטים את פני הרקיע של אשדוד, עם עשרות פרויקטים במסגרת הסכם הגג, תמ״א 38, ופינוי בינוי.
– אנחנו מחדשים את הרובעים הוותיקים. מְציעים דיור במחירים שפויים לאלפי זוגות צעירים חדשים, וְמעניקים לתושבי אשדוד, מה שאנחנו קוראים עירוניות מתחדשת.
– עירוניות מודרנית, שמנצלת היטב את משאבי הקרקע שהולכים ואוזלים.
עם בניה לַגובה, פינוי קרקע לשטחים ירוקים. שבילי הליכה ושבילי אופניים.
– ועם השלמת הקטע המזרחי של פרויקט התחבורה הציבורית, גם יותר חיבורים בין הרובעים לבין עצמם, ובינם לבין מרכז העיר.
– עם יותר אינטראקציות ומפגשים בין תושבים, ויותר הזדמנויות חברתיות, שמעצימות את חיי הכלכלה והעסקים.
– וזאת, לצד שורה ארוכה של פרויקטים ברחבי העיר, בקנה מידה ארצי ובינלאומי.
– המשך פיתוח טיילת החוף.
– המרינה והאגם, שיפתחו רשמית ממש בקרוב.
– המלונות הרבים מסביב לאגם במרינה ולאורך החוף.
– פארק ההייטק, ומרכז החדשנות שנחנוך החודש.
– הקמפוס האקדמי, עם הבניינים הראשונים של סמי שמעון, שייבנו בשנתיים הקרובות.
– קריית הספורט היפה ביותר בישראל. עם האצטדיון והבריכה האולימפית, ואולם הארנה לכדורסל.
– הקאנטרי קלאב, ופארק אתגרים החדש.
– אולמות ספורט חדשים בבתי הספר, וקריית הטניס בצמוד לבית הלוחם ליד מלון לאונרדו.
– ביה״ס למחוננים, מרכז הפרט, הספרייה העירונית שתהיה אייקוֹן אדריכלי בינלאומי, וְהמרכז למורשת התרבות האנדלוסית והפיוט בישראל.
– וכמובן, הרחבת בית החולים אסותא ל-600 מיטות שיצאה לדרך השבוע.
– כל הפרוייקטים האלה יסתיימו בחמש השנים הקרובות.
– יחד עם המשך ההשקעה העצומה בילדי אשדוד והצעירים, בחינוך, השכלה גבוהה, דיור תעסוקה, ופעילות פנאי.
– בחיי התרבות, האומנות, הפסטיבלים והמוסיקה, והקולינריה המפורסמת של אשדוד, שימשיכו להיות עשירים ומגוונים.
– אשדוד תמשיך לקלוט עולים חדשים, ותלווה אותם לקליטה מוצלחת מכל הבחינות.
– ותמיד, אבל תמיד, איננו שוכחים מהיכן באנו.
– אנחנו לא משאירים אף אחד מאחור.
– נמשיך להשקיע בשירותי רווחה, באוכלוסיות החלשות, ובבעלי צרכים מיוחדים.
– באשדוד, כל התושבים שווים. ומרגישים בבית.
– זו החובה של כולנו. מנהיגי העיר. הוותיקים והחדשים.
– סוד ההצלחה של אשדוד מורכב מִשְׁנַיים:
לכידות חברתית ושוויון.
– לכידות חברתית ושיוויון, בין כל הקהילות והתרבויות. ובין חילונים, חרדים, דתיים ומסורתיים.
– כולם, ללא יוצא מן הכלל, יקבלו מאיתנו, מענה לכל הצרכים שלהם.
– זו האחריות שלי כראש העיר.
– אם כן, חברות וחברים יקרים,
חברי מועצת העיר החדשה, הוותיקים והחדשים, וכל השותפים שלנו לעשיה העירונית –
– אחרי הבחירות קיבלתי החלטה: להניח בצד את המחלוקות. את המשקעים האישיים והפוליטיים. לבנות קואליציה רחבה. לשנס מותניים, ולפעול בכוחות משותפים. עבור כלל תושבי אשדוד.
– עבודה רבה, עשירה ומאתגרת, לפנינו.
– אפשר לעצום את העיניים, להפליג בדמיון, ולראות את אשדוד, בעוד חמש שנים.
לא עשר ולא עשרים שנה. חמש שנים.
– אשדוד העיר האהובה שלנו, מתגברת על כל המכשולים. מצליחה בִּמְלֶאכֶת השיקום של אחרי המלחמה. וממשיכה להיות, עיר קיבוץ הגלויות הישראלית, שמגשימה את החזון הציוני, ומהווה דוגמא ומופת לחיים משותפים בין כל התרבויות והמגזרים.
– לתפארת תושביה, ולתפארת והחברה הישראלית.
– תודה רבה. ובהצלחה אשדוד.

צילום: טים אדרי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ולצר
3 חודשים לפני

מישהו יודע למה ההכם עם ויזניץ לא כובד וויזל לא נכנס לערייה במקום הרביעי כפי ההסכם החתום

לולי
4 חודשים לפני

איזה "נאום": כבוד לד"ר לסרי… ראש עירית אשדוד "הנבחר" בפעם הרביעית… "עלה והצלח"!

חיים
4 חודשים לפני

למה שטרנפלד לא היה? הוא החרים או שהאתר החרים אותו???

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן