יום של תורה

המונים השתתפו בשיעורי תורה והלכה במעמד האדמו"ר מקאליב נכדו של מיסד ה"בר בי רב דחד יומא"

המונים גדשו את מוסדות החיד"א באשדוד ב"בר בי רב דחד יומא" שנוסד ע"י האדמו"ר מקאליב זצוק"ל ביום העצמאות, יום אשר בו אנשי עמל בטלים ממלאכתם באופן רשמי, החליטו להעביר את היום בהיכלי בתי הכנסת ובתי המדרש ולהעדיף להשתתף בשיעורי תורה והרצאות החל משעות הבוקר עד שעות הערב מפי רבנים, מרצים וגדולי תורה חשובים בכל רחבי הארץ.
צילום: באדיבות המצלם

ההמונים גדשו את בית הכנסת על כל חדריו הסמוכים אשר לשם הועבר בשידור חי דרשות הרבנים ע"ג מסכי ענק. בין המשתתפים היה ניתן לראות גם את יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן שנשא ונתן בדרשתו של הרב אריה דרעי שמסר שיעור הלכתי בפני המשתתפים.

במהלך היום הופיעו שורה של גדולי תורה, פוסקי הלכות, מרצים חשובים, כשלקראת ערב הופיע האדמו"ר מקאליב שליט"א שהשמיע מדברות קודש כפי שהיה נוהג להשמיע סבו האדמו"ר זצוק"ל בימים אלו לעם ישראל.

האדמו"ר מקאליב הביא את דברי סבו האדמו"ר זצ"ל שאמר כי עלינו לעשות כל מה שאפשר ע"מ להחזיר יהודים לחיק האמונה ולחיק התורה, שהם חיק החיים האמיתיים והערובה היחידה, שמאורעות השואה לא יחזרו שוב ח"ו. התעוררות לרגע שנוטעים ביהודי – נותנת אותותיה לדורות עולם.

האדמו"ר זצ"ל הביא את דברי הגמ' שהאמורא הקדוש רב אידי היה הולך שישה חודשים, וחוזר לביתו ו' חודשים, ולומד יום אחד. האדמו"ר החליט לכונן ימים של תורה עבור המוני בית ישראל, אחד הימים הבולטים בו במשך עשרות שנים מתקיים 'בר בי רב', הוא יום העצמאות. ביום זה יש חופשה לעובדים בארץ ישראל והמונים מנצלים אותו ליום שכולו תורה.

במשך כיובל שנים קיים רעיון מבורך זה. לעיתים נשא דברים האדמו"ר זצוק"ל ב-9 ישובים באותו יום! בכל מקום הוא דיבר, שר ועורר את הנאספים. קולו המיוחד המלא רגש עצום וכיסופין, כבש את הלבבות. מספר פעמים באותו יום הוא נאלץ להחליף את בגדיו מפני הזיעה.

דבריו הביאו להתעוררות רבה בכלל, ובפרט לעת סיום יום הלימוד כאשר הציבור נעמד על רגליו לקבלת עול מלכות שמים, ואמר "שמע ישראל" ברטט ובהתרגשות רבה מילה במילה ולאחר מכן שרו כולם יחד "שמע ישראל" בניגון שהלחין האדמו"ר מקאליב זצוק"ל לזכרם ולע"נ קדושי השואה הי"ד.

הרבנים בירכו וחיזקו את כל המסייעים בארגון יום "בר בי רב דחד יומא" אשר מזכים בו את הרבים כאשר אנשים העמלים לפרנסתם ונמצאים ביום חופש, מנצלים את זמנם בשיעורי תורה וכך בכל הארץ.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן