תמונות ראשונות

במעמד האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א: זְכוּתֵהּ דְּרַבִּי חַיִים רְחִימָא | גלריה

המונים מרחבי תבל הגיעו לפקוד את ציונו של של הרה"ק רבי חיים פינטו זיע"א במוגאדור שבמרוקו • 177 שנים להסתלקותו

צילום: א. מיכאל

למעלה מאלף איש הגיעו למוגאדור שבמרוקו לכבוד ההילולא הגדולה של הרה"ק רבי חיים פינטו זיע"א, אשר בדורו האיר את חשכת הגלות באורו הגדול והבהיר, ובכוח תורתו צדקותו וקדושתו, רומם את קהל עדתו וקירב את עמו ישראל בברכה עצה ותושיה לאביהם שבשמים, כשבראש הנסיעה עומד האדמו"ר בנש"ק הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א.

במהלך יום חמישי האחרון הגיעו בטיסות ישירות מישראל, קנדה, ארה"ב, צרפת ארגנטינה ואנגליה יותר מאלף איש להילולא הגדולה, יצויין כי בשנתיים האחרונות עקב התפרצות הנגיף, לא התאפשר לציבור ההמונים להגיע לפקוד את המקום בהילולא מלבד האדמו"ר שליט"א שקיבל אישור מיוחד, על כן השנה הציבור הגיע בהמוניו מכל קצוי תבל לשפוך צקון ותפילה בציון הקדוש.

לקראת ערב ביום חמישי לאחר תפילת מנחה וערבית ברוב עם, נערכו להילולא ולסיום כתיבת האותיות האחרונות בספר תורה. המעמד התקיים באולם הכנסת אורחים החדש שנבנה ע"י האדמו"ר שליט"א לזכרו של ר' מרדכי כנפו ז"ל שהיה המשמש בקודש ויד ימינו של הרה"ק רבי חיים פינטו זצ"ל (השני) באסווירא וביחד קרוב ליובל שנים שהיה עוזר לאדמו"ר שליט"א לקיים את ההילולא הגדולה להרה"ק רבי חיים פינטו זיע"א הראשון וב"ה מאז, אלפים רבים מכל העולם פוקדים את הציון ביום ההילולא ובשאר ימות השנה.

גם ספר התורה שנכנס בערב קדוש זה, נכתב לזכרם ולעילוי נשמתם של הרוגי מירון זצ"ל שנספו באסון הגדול בליל הילולא דרשב"י לג' בעומר ויוכנס לבית המדרש החדש שנבנה לאחרונה ע"י האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א במרוקו.

במעמד ההילולא הופיעו נציגים בכירים מהממשלה המרוקנית ושליח אישי של מלך מרוקו מוחמד יר"ה שהגיעו בלווית שוטרים מרוקנים בלבושם ההדור וישבו בשולחן הכבוד וכן המושל האזורי כשהם מלווים בעוד אנשי ממשל בכירים.

יצויין כי ממשלת מרוקו והמשרד לעניני בטחון המדינה עם נציגו הממלכה המרוקנית התכוננה היטב לקראת ההילולא. באופן חריג לשם שינוי ניתנה הוראה מיוחדת לאפשר את נחיתת המטוסים בשדה התעופה בסמוך למוגאדור. שלטי ענק עם דגלי מרוקו לצד ישראל קידמו את פני ההמונמים במוגאדור ובהם נכתב בשפה הערבית "ברוכים הבאים לכל באי הילולת הצדיק רבי חיים פינטו". יצויין ששדה תעופה זה כמעט ואינו פעיל לטיסות אזרחיות אך מפני הכבוד והערכה לאדמו"ר הגה"צ רבי דוד פינטו, ניתנה הוראה מיוחדת מהשלטונות שנתנו אישור לנחיתות והמראות משדה תעופה זה, מה שהקל מאוד על הבאים הרבים. כמו"כ יהודים אחרים באו מקזבלנקה להשתתף ולשמוע דברי תורה וחיזוק מהגר"ד פינטו בימים אלו.

בין השאר הוחלט על תגבור האבטחה ושמירה ע"י המשטרה המקומית, בכל אזור בית העלמין והשהיה של האורחים הרבים שהגיעו ושיגיעו בימים אלו עד תום ההילולא. כמו"כ לטובת ההמונים בימים אלו, הוכן מערך לוגיסטי של חלוקת אוכל ושתיה קרה בשפע עבור כל ההמונים.

ביום שישי בבוקר התקיים אמירת סליחות ברוב עם ותפילת שחרית במעמד האדמו"ר שליט"א, כשבינתיים נערכו לסעודת שחרית ענקית להמונים באולם הכנסת אורחים הענק שנבנה בסמוך לציון הק'.

לאחר מכן מאות צבאו על החדר בציון הק' על מנת לקבל את ברכתו של האדמו"ר רבי דוד פינטו שליט"א שקיבל קהל בשעות אלו.

לקראת מעלי דשבתא, הגיע רגע של התרגשות כאשר הציבור הרחב נקרא להגיע לפקוד את הבית הקדוש של בעל ההילולא זיע"א ששמור עד היום ושייך למשפחת רבני המשפחה, לשם נכנסו רבים שהתפללו במקום וישבו על כסאו השמור של בעל ההילולא זיע"א.

השיא הגדול של סעודת ההילולא ומלוה מלכה במעמד האדמו"ר שליט"א, שבמהלך הסעודה הציבור כולו יעמוד על רגליו בעת שיערוך את ברכת "הנותן תשועה למלכים" המסורתית כמידי שנה לכבוד מלך מרוקו, בסיום הערב בשעת לילה מאוחרת תתקיים תפילת סליחות המונית.

תּוֹרָתוֹ מָגֵן לָנוּ, הִיא מְאִירַת עֵינֵינוּ, הוּא יַמְלִיץ טוֹב עָלֵינוּ.

 

 

גלריה:

 

 

צילום: א. מיכאל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן