מרכיבים קואליציה

בכיר בצוות המו”מ: “מי שפעל וגרם לשנאה והפצת לשון הרע – לא יוזמן לשיחות”

לאחר קבלת תוצאות האמת בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר - השלב הבא: הרכבת הקואליציה | כך זה יתנהל, וגם: מי יוזמן ומי לא לשיחות המשא ומתן?!
אולם מועצת העיר. צילום: חרדים אשדוד

השלב הקשה של כל ראש עיר כבר מאחורינו, לנצח את הבחירות. על פי החוק ראש עיר שקיבל את תמיכת רוב התושבים (מעל 40%) הוא המנצח בבחירות, והוא זה שייכנס ללשכת ראש העיר ל-5 שנים הבאות.

באשדוד ניצח לסרי בקרוב ל-50% תמיכה. ניצחון מובטח וחזק. מה שמראה את הבעת האימון הגדולה לה זוכה לסרי בקרב תושבי אשדוד.

השלב הבא שלפניו הוא הרכבת הקואליציה. בכדי שראש עיר נבחר יוכל לתפקד ולהעביר תקציב מסודר, והצבעות במליאת העיר נדרש ראש העיר להרכיב ולהקים קואליציה. לסרי שעשה זאת כבר 3 פעמים ברציפות לא מתרגש מהמטלה, וגם הפעם צפוי לו משא ומתן לא קשה להקמת קואליציה.

האיש שעומד מאחורי כל הרכבת הקואליציה הוא האיש החזק אחרי ראש העיר – מספר 2 במפלגתו, גבי כנפו. כנפו שהולך עם לסרי שנים ארוכות והיה לצידו בכל המו״מ בקדנציות האחרונות, יהיה גם הפעם האדם שינהל את המשא ומתן.

באשדוד, 29 חברי מועצה, כאשר על ראש העיר לגייס לכל הפחות 15 חברי מועצה שיכנסו לקואליציה.

בחישוב מהיר: הסיעות שתמכו בבחירות בראש העיר לסרי מונות יחד 13 מנדטים. המפלגות החרדיות 11 מנדטים (ש״ס: 5, אגודת ישראל: 4, דגל: 2), וסיעתו של ראש העיר בעצמו (חי) לה 2 מנדטים. נותר לראש העיר לגייס עוד 2 חברי מועצה בלבד.

אך לפי דבריו של ראש העיר עצמו, וכפי שנהג בקדנציות הקודמות בוחר ראש העיר להקים קואליציות רחבות, המבטאות את כלל אוכלוסיית העיר אשדוד. כך נהג גם לסרי בקדנציה האחרונה שצירף לקואליציה את סיעתו של שמעון כצנלסון, אלי נכט, הלביאות ואת סיעת אשדודים.

בשיחה ל׳חרדים אשדוד׳ אומר אחד מהבכירים במשא ומתן הקואליציוני: ״בימים האלו ממש מתבצעות שיחות גישוש עם הסיעות השונות, וביום רביעי יחל המו״מ הקואליציוני הרשמי״.

עוד אומר הבכיר כי ״המשא ומתן יחל קודם כל עם השותפים הטבעיים שתמכו בראש העיר לאורך מערכת הבחירות, ולאחר מכן עם יתר הסיעות״.

לסיום אומר הבכיר ״היד לא פתוחה לכולם. מי שפעל כנגד ראש העיר במוצהר, וגרם לשנאה והפצת לשון הרע במהלך מכוער ונבזי לא יוזמן לשיחות המשא ומתן״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
.
4 חודשים לפני

לפי הכותרת נכט בחוץ מה שבטוח זה לא יקרה

החבר שלך - לא! בעירייה.
4 חודשים לפני

כל הכבוד !

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן