עושק הגננות

בית הדין הרבני נגדי מנהלי הגנים ובתי הספר: "גנבים של ממש באיצטלא של דעת תורה"

"מוטב שיסגרו את המוסדות ולא יגנבו את העובדים, גנב וגזלן, יש למוסרם למשטרה ללא דין, יש לתבעם ולהפסיק לשתף איתם פעולה, איצטלא של דעת תורה" בעקבות הפרסום ב"חרדים אשדוד" אלו רק חלק מהאמירות הקשות של הדיינים נגד מנהלי המוסדות שפוגעים בתנאים של העובדים שלהם במשך שנים.

הדיינים המצויינים הרב איתמר מחפוד והרב אלעזר חיימוב שליט"א

בהמשך לכתבה שפורסמה ביום חמישי האחרון בעניין עושק הגננות וכן, התגובות הכואבות של הקוראים והקוראות באתר שגם הם עוברים את אותם הדברים, הגיעו אלינו פניות נוספות על מוסדות נוספים בעיר ובימים אלו, הטענות נבדקות בכובד ראש ויפורסמו במידת הצורך.

עקב הכתבה והדברים הקשים שנאמרו בה, התקבלו במערכת "חרדים אשדוד" מסרים ובהם פסק הלכה ודברי חיזוק חריפים ביותר, מדיינים בבית הדין הרבני בעיר, לאותם עובדים ועובדות נשות אברכים יר"ש, שהצדק עימהם ועל פי דעת תורה יש להפסיק לשתף עם מנהלים אלה פעולה שהינם בגדר גנבים וגזלנים לכל דבר שפועלים בניגוד לדעת תורה ויש לאותם עובדים לתבוע את כספם בחזרה עשרות ומאות אלפי שקלים, גם אם מדובר בערכאות ואין מה לחשוש מהם כלל ועיקר שהם, אותם מנהלים פועלים בניגוד לדעת תורה.

 

ואלו דבריהם שנתבקשנו לצטט:

הדיין הרב אלעזר חיימוב:

"קרוב הדבר לגזל גמור ומצווה הבאה בעבירה. יש להפסיק לשתף איתם פעולה. מעשים אלו הינם בגדר דמעת העשוקים ויש לעובדים לתבוע את כספם בחזרה. להחזיק כולל על חשבון עובדים אחרים זוהי מצווה הבאה בעבירה ומי שלא מצליח להחזיק מוסדות שיסגור אותם ולא יעשוק" 

 

הדיין הרב איתמר מחפוד שליט"א:

"הגיעו אליי מקרים רבים מעין אלה ומנהלי המוסדות כבר העלו בפניי את טענתם, שאינם יכולים להחזיק מוסדות בלי הכסף שנלקח בחזרה מן העובדים. ובכן, טענות אלו מחוסרות כל יסוד ומוטב שיסגרו את כל המוסדות ויפסיקו לגנוב את העובדים והעובדות שבעליהן אברכים יראי שמים, הדבר הינו גזל ממש ויש לתבוע אותם על גנבות של שנים על גבי שנים.

אני קורא לכל העובדים שנגזלו להגיע לבית הדין לתבוע או לקבל היתר לתביעה בערכאות היות וכל מקרה לגופו וראוי לתבעם. וכן, להפסיק לשתף איתם פעולה ולא לשלם להם זוהי מצווה הבאה בעבירה ואין להם ממה לחשוש שהרי הם מטילים אימה על הציבור באיצטלא של דעת תורה ועוברים בשני לאווין לא תגזול ועושק שכר שכיר

 

וכתבתי תשובה על כך בספרי "תשובות ברית הלוי": "ועל כן פעמים רבות אין באפשרות המוסד לשלם את תנאי השכר שמציב משרד החינוך כך,  שהגננות והסייעות צריכות לשלם את המחיר להחזקת המוסד כולו. אכן כל זה נכון רק לאחר בדיקה של המאזנים והצהרת הון ואדרבה, יש לקזז במשכורותיהם של המנהלים ולא מהעובדים. ואם מנהל המוסד אינו מסכים להציג מסמכים אלו, יש להפנותם לבית הדין לעבודה. ואין אפשרות לתת למנהלי מוסדות להתנהל כאוות נפשם לעשוק שכר שכיר ולעשות עוולה ולהעשיר הונם במסווה של איסור פניה לערכאות ואינם שונים מגנב וגזלן שיש למסרם למשטרה ללא דין ודיין.

ולמסקנא לדינא: 

א. חתימה על ויתור זכויות הינם מעשה עוולה ורשע.

ב. יש לקבל היתר מרב מובהק שיבדוק את גודל הרשעה  שיתן היתר לפנות  לבית הדין לעבודה שהרי גברה החנופה ונחשבים כאין מי שידונו." 

עכ"ד

 

לכן, כל מי שעבר או עובר מעשים אלו:

1. יפסיק לאלתר את התשלומים להנהלה

2. יפנה ישירות לבית הדין ללא חשש לתבוע את כל כספו בחזרה מהמנהלים ולא ישעה לאיומים שונים ומשונים

 

מוזמנים לעדכן ולפנות אלינו בכל עת 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
17 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
17 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
גננת שאכפת לה
1 שנה לפני

כל ה"מתחסדים" למיניהם שאלול מדגדג להם בגרון, אל תשכחו שאתם כאיין וכאפס ליד פוסקי ההוראה שחושבים ופוסקים שזה הזמן והמקום לדבר על כך.
שנית, אם אותם "צדיקים" היו שולחים את נשותיהן לעבוד כגננות בידיעה שיכניסו משכורת הגונה, כאשר במבחן המציאות הן היו חוזרות הביתה עם 24% פחות מימה שהובטח להם, על חשבון יישוב הדעת שלהם בלימוד התורה ובפרנסת המשפחה
אז נראה אותם צועקים אלוללללללל…
הגיעו מים עד נפש גננות בעיר אשדוד נפגעות מחוסר תנאים וממשכורות רעב שנים על גבי שנים, על אף הנסיון והוותק לא זוכות להעלאה ולתנאים בסיסיים המגיעים כחוק
אין לי ספק שאם נציף את העניין וניתן גב לנפגעות יהיה לגננות יותר אומץ לחשוף את העוול. אסור לשתוק יותר!

ליאור
1 שנה לפני

מי הבעלים של האתר?

לוקשן
1 שנה לפני

חבל שרק הספרדים יושבים ומתמרמרים כל הזמן ומלכלכים על עצמם כל הזמן.
עבדתי ועובדת שנים במוסדות שכנזים.
ויש נוהל חוקי ומקובל במוסדות החינוך.
לא ראיתי אשכנים שיוצאים בכתבות נגד הציבור שלהם.
רק הספרדים דורכים על עצמם. בפרט שיוצאים בכתבות וניעס מיותר.
כשיש בעיה או שאלה פותרים אותה בביה"ד.
ולא באתרים כאלה ואחרים.
אח"כ שואלים למה לא מעדיפים אותנו כגננות אצל הספרדים. התשובה פשוטה. אנחנו יודעים לנהל משא ומתן ולקבל. בלי רעש וצילצולים. אבל אצל הספרדין הכל ברעש ולשון הרע. והתוצאה.. בלי תועלת.

1 שנה לפני

כתבה שכל כולה עסוקה בגאווה וכבוד של כמה עובדים ממורמרים פלוס כפויי טובה.
הכל לשון הרע בחודש אלול.
כשיש בעיה יודעים לפתור הכל ההית דין.
אין מושג כזה שמנהלי ת"ת לא יציתו לפסקי בית הדין….

בעילום שם
1 שנה לפני

אכן ישנם מוסדות שמחיבים גם לשלם להם מעשרות כחלק מתנאי העסקה

קובי
1 שנה לפני

הגיע הזמן לעשות סוף לגנבים האלה שגוזלים מפיות של אורכים וילדיהם

בעילום שם
1 שנה לפני

סוף סוף מישהו מעלה את העוולה הנוראית הזאת על נס.
אברכים מתקשים לסיים את החודש בעקבות אותם עושקים אשר נוטלים חלק ממשכורתם כפי ראות עיניהם….
שיתארגנו על הלוואות ויחזירו את כל מה שעשקו במשך שנים..
(לא נורא ימכרו דירה אחת……….)

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן