הבוקר שאחרי

בחסדי שמים: ההגנה הישראלית הצליחה מול המתקפה האיראנית, ובעולם מתפעלים. האם אנחנו בדרך למלחמה אזורית?

לאחר שנים של כוננות והכנות מאיום איראני על ישראל הלילה זה קרה, ומתקפה משולבת חסרת תקדים, של כטב"מים וטילים בליסטיים, שוגרו מאיראן לעבר שטח מדינת ישראל, בתגובה לחיסול הבכירים בצמוד לשגרירות האיראנית בדמשק. על פי דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, הרוב המוחלט של האיומים יורטו מלבד כמה בודדים שלא גרמו לנזק משמעותי. מי שהיה חסר בכל האופרציה הזו, היה דווקא ארגון הטרור חיזבאללה. האם ישראל תגיב למתקפה חסרת התקדים הזו?

התמונה באדיבות: נחמיה גרשוני אילו

הלילה, מערכות ההגנה האווירית של ישראל התמודדו עם יותר מ-300 שיגורים מאיראן, תימן, לבנון, עיראק וסוריה – ובסיוע ארה"ב, ירדן ובריטניה, רובם המוחלט יורט ובהוצאה שעלתה למדינת ישראל מעל 4 מיליארד שקל בין לילה. האזעקות פעלו כמעט ללא הפסקה במשך 15 דקות, החל מהשעה 1:42 הלילה ועד 1:57 הופעלו אזעקות רבות בעשרות יישובים ברחבי הארץ, בין היתר בירושלים, באר שבע, ערד, דימונה, רמת הגולן ועוד – בעקבות שיגור עשרות טילים בליסטיים מאיראן, לצד כטב"מים וטילי שיוט.

בלימת מתקפת הטילים של איראן בידי מערכות ההגנה של ישראל, ובסיוע ברית ההגנה יחד עם ארה"ב ומדינות האזור, היא הישג צבאי ומדיני מוצלח בכל קנה מידה. איראן נכשלה במתקפה, ואילו החזית היהודית-ערבית-מערבית, שעליו היא מאיימת הפגין לראשונה שיתוף פעולה מבצעי.

ועכשיו השאלה מה הלאה?

הבוקר, ברדיו 103, הפרשן צבי יחזקאלי הסביר זאת מדוייק, כמו שרק הוא יודע להסביר:

"צריך להבין שהמשחק חייב להיות אחרת. צריך להפציץ את רפיח ולגרום להגירה מרצון, אי אפשר לסיים את עזה באמצעות החוק הבינלאומי לו מצייתים. אני כבר חודשים אומר שסינואר לא רוצה עסקה, ישראל אפילו הסכימה לחזרת פליטים לצפון הרצועה ללא בידוק וזה לא עזר. הוא מבין שהמלחמה היא לאורך הזמן. עזה חרבה, אבל צריך לקעקע של הניצחון. ישראל חלשה בעיני איראן, ובגלל זה היא תקפה.  כל העניין הוא סבלנות אני חושב שאיראן יותר מורתעת כמדינה מאשר הפרוקסי שלה מורתעים מאיתנו ".

שר הביטחון יואב גלנט אמר לאחר המתקפה:

"העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן, בלימת המתקפה הייתה מרשימה והביאה לפגיעות מועטות. אנחנו ערניים וערוכים לכל תרחיש, מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה"ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה, המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות ערניים וקשובים להנחיות צה"ל, להוראות פיקוד העורף ולהיערך לכל תרחיש, יחד עם זאת – את הגל המשמעותי ביותר בלמנו, ועשינו זאת בהצלחה גדולה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ':
"כפי שהזהרתי הוויתור על הקווים האדומים של ישראל והרדיפה אחרי החמאס לעסקה רק מרחיקים את הסיכוי להחזיר את כולם הביתה. הגיע הזמן להפיק לקחים, לשנות כיוון, להמשיך לרפיח עכשיו ולהחזיר את השליטה הישראלית המלאה בכל רחבי רצועת עזה".
לעומת זאת, ולמרות דבריו של דובר צה"ל על פגיעה מינימלית ביותר, באיראן בחרו שלא במפתיע, לייצר תמונת ניצחון, ונשיא איראן אבראהים ראיסי, טען אחרי המתקפה כי "הצעדים ההגנתיים שביצעו הכוחות הם זכות טבעית להגנה על ארצנו, בתגובה לתקיפה הישראלית על האינטרסים שלנו. הפעולות נשאו מסר של כוח ועוצמה לאומה האיסלאמית ומסר של פחד לאויבי האנושות. האויב הישראלי הוא שמאיים על הביטחון והיציבות באזור באמצעות ההפרות המתמשכות שלו ופשעיו במשך שישה חודשים. ההתנגדות היא מילת המפתח להחייאת השלום והביטחון האזורי ועצירת הכיבוש והטרור על כל צורותיו".
לסיכום נראה שניתן להסיק בין השורות, כי האירוע עם איראן "מכור" מראש מול האמריקאים שכובלים את ישראל ממתן תגובה עוצמתית שהייתה על השולחן עם אור ירוק לפעולה כבר בלילה האחרון, וכבר ביידן הבהיר לנתניהו כי ארצו לא תהיה שותפה למתקפה נגד איראן. ארה"ב דאגה לכיסוי המלא של ההגנה על ישראל יחד עם בנות בריתה במפרץ, שלא חפים מאינטרס ההגנה על הגבולות האוויריים שלהן. מנגד, ביידן לא יוכל לכבול את ישראל גם באי כניסה לרפיח וגם בחוסר תגובה איראנית ונראה, שבישראל בחרו מבין שתי הברירות לפעול ברפיח, ועדיין הביקורת על חוסר תגובה וחוסר ניצול ההזדמנות להכות באיראן עדיין נשמעת מפי שרי הקבינט, ונראה שימים מתוחים מאוד לפנינו.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שמואל
3 חודשים לפני

תנו להם בראש הם בחרו לתקוף משטחם ואנו חייבים לתקוף בשטחם.ת9תחו להם את התח….ת חלאס איומים הגיע הזמן למעשים מבחינתנו.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן