סיכומה של שבת מרגשת

בחורי בעלזא חגגו; כך ריגש אותם רבה של מגדל העמק

בחורי ישיבת דובר שלום בעלזא בעיר אשדוד נסעו לשבת התאחדות בכפר במגדל העמק • במוצאי שבת הגיע רבה של מגדל העמק הגרי״ד גרוסמן לשאת דברים וסיפר על חוויותיו מתקופת ההנהגה של המהר״א מבעלזא זי״ע ועל הקדושה של הרבי מבעלזא

הגרי״ד גרוסמן נואם בפני הבחורים

בחורי החמד תלמידי שיעור ב' בישיבת בעלזא 'דובר שלום' באשדוד יצאו לשבת התאחדות והתעלות בראשות המגשי"ם לקמפוס המהודר של ישיבת נזר התורה בכפר במגדל העמק.

בין מנחה לקבלת שבת פתח את השבת הרה"ח ר' ישראל לברון משגיח הישיבה, וקידם בברכה את כל הצוות והתלמידים והעלה בדברים נפלאים בענין התחזקות בהשגחה פרטית הנלמדת ממהלך פרשת השבוע.

לאחר קבלת שבת בליווי חברי המקהלה שהשקיעו כוח ומוח במשך השבת לפאר ולענג את השבת בשירות ותשבחות, התיישבו לסעודת ליל שבת. בסעודה נשא דברים המג"ש הרה"ג ר' משה יוסף מושקוביץ. בדרשתו הנלהבת במתק לשונו בנושא ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות ביאר בהרחבה כל מה שיש לנו זה המסורת מבית אבא ואין לנו לנטות לא לימין ולא לשמאל.

בהמשך הסעודה התכבד אחד מבני החבורה הבה"ח משה פריד לשאת דברים ולהעלות הרגשות התלמידים בשמחת התורה בשבת זו.

ב"שבת אחים" נשמעו דברים נלהבים מהמג"ש הדומ"ץ הגאון ר' מנשה פינק, לאחר זמירות השבת הסתיימו שבת אחים גם יחד.

כבר לפנות בוקר נראו עשרות בחורים שהשכימו קום כהכנה דרבה לקראת תפילת שבת בבוקר, ואחרי טהרה במקוה התיישבו ללמוד כמה שעות לפני התפלה. במשך כל ההכנה לתפלה הצטרפו רוב בני הישיבה להכין עצמם בתורה קודם התפילה.

גולת הכותרת הייתה בקידוש שנערך לאחר התפלה לרגל שמחת התורה, בסיום המסכת ע"י הבה"ח כמר מנדל יעקובוביץ. הבחורים התיישבו כל אחד עם ראש הקבוצה שלו כשגבאי 'יגדיל תורה' הבחורים יוחנן פרבר ומאיר כהנא חילקו כל התלמידים לשרי עשרות שעמדו מטעם חברת יגדיל תורה על המשמר בחזרות ובמבחנים מידי שבוע על המסכתא, בו התכבד לשאת דברים הבה"ח הרשל פסטן בענין אין דבר העומד בפני הרצון.

לאחמ"כ נטלו ידיים לסעודת צפרא דשבתא, בו סיפר הבחור יהושע קארניאול סיפור אישי משולב במדרשים נפלאים, והבה"ח ישכר דוב רוט נשא דברים בענין להכניס בכל דבר שבקדושה את כל הלב. בהמשך נשא דברים משגיח הישיבה הרב ישראל לברון – בענין "וקנה לך חבר" עצות בסוגיות חברים וחברה בין הבחורים בישיבה, ושילבם בהלכה למעשה בדברים הנהוגים בישיבה. לאחמ"כ נעמד המג"ש הרב משה יוסף מושקוביץ לשיר בחרוזים ומשלים וגראמען במעלת שבח לומדי התורה וכל ענייני עוה"ז נחשבים לכלום, במשך שעה ארוכה ריתק את הבחורים שהקשיבו והאזינו לדבריו בקשב רב.

לאחר מנוחה קלה ולימוד בצוותא ניגשו לסעודת רעווא דרעווין, המג"ש הגר"מ פינק שליט"א עורר את הקהל לחיזוק בענייני בין אדם לחבירו, בביאורו מה בין תלמידיו של אברהם אבינו לתלמידיו של בלעם הרשע, לאחר שעה ארוכה בהם כל אחד קיבל על עצמו להתחזק בענייני בין אדם לחבירו.

לאחר תפילת מעריב עשו הבדלה בשמחה ובטוב לבב לאחר אמירת ויתן לך ושעת לימוד, התיישבו הבחורים לסעודת מלווה מלכה עם תזמורת בהקפות שניות לכבודה של תורה, ואין שמחה כשמחת התורה, לשמוח ולהתענג על דברי תורה.

בשירה וזמרה קידמו את פני האורח רבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, שבא לשמוח עם שמחת התלמידים לכבודה של תורה, ודיבר באריכות בגודל הזכות שיש לכם להיות "בעלזער בחור" ומצד שני גודל האחריות, והעלה סיפורי צדיקים וזכרונות שזכה לראות את פני כ"ק מרן המהר״א מבעלזא זי"ע, והעביר בצורה מוחשית את גודל הקדושה אשר ראו בבעלזא וכמו"כ היום אצל האדמו"ר מבעלזא אשר זוכה לראות כאלה בעלזער בחורים ולא יכל לעצור את התרגשותו ובפרט בעת שזכיתם לסיים מסכת גיטין על בוריה והלהיב את הבחורים לשנן ולחזור עוד ועוד.

לאחר מכן פצחו בריקודים לכבודה של תורה. לסיום הודו לבחורים יוסף אדלר, יצחק רובינפלד יונה ברנשטיין וראש החברה אליעזר לנדאו על ארגון השבת הנפלא אשר לא ימוש מזכרון התלמידים ימים רבים. לאחר מכן עלו התלמידים על האוטובוסים מלא חיות דקדושה לחזור אל היכל הישיבה להמשיך בעבודת הקודש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן