"איש את רעהו יעזורו"

בזכות האחדות – יועץ הנגישות ולקוי הראיה מאשדוד ניצח בתחרות הקשה והמורכבת בישראל

ההישג הבלתי ייאמן של לקויי הראיה מאשדוד בתחרות איש הברזל כשהוא מלווה על ידי חבריו הקרובים, דרור כרמלי – הישראלי היחיד עם מוגבלות בתחרות, הצליח לסיים 1.9 קילומטר שחייה, 90 קילומטר רכיבה על אופני טנדם ו-21 קילומטר ריצה בתחרות איש הברזל. "הוא היה הכוח המניע שלנו", סיפר מנכ"ל העירייה אילן בן עדי. כרמלי: "האחדות תוביל את כל החברה שלנו למקום טוב יותר"

דרור כרמלי. תמונה פרטית.

מדובר בתחרות הקשה ביותר בעולם שנקראת "איירון מן" – איש הברזל. התחרות מורכבת משחיה, רכיבה על אפנים וריצה אחד אחרי השני, כשמתחילים בשעה 07:30 ומסיימים ב 17:30.

 

בסוף הקילומטר ה-21 בקטגוריית הריצה בתחרות ה"איירון מן" שנערכה לראשונה בישראל, אפשר היה לחוש את ההתרגשות הגדולה שאחזה בדרור כרמלי מאשדוד, המשמש ביום יום כיועץ ראש העיר לענייני נגישות.

 

את התחרות שכוללת שחייה למרחק 1.9 קילומטר, רכיבה על אופניים לאורך 90 ק"מ וריצה של 21 קילומטר, מתקשים רבים לסיים אך הוא הצליח לעשות זאת על אף עיוורנו.

 

לאורך כל הדרך, ליוו אותו חבריו רעות בן עדי ואילן בן עדי וסנדרה ינקלוביץ', ואת התשואות הרמות שקיבל בסיום אי אפשר היה לפספס, כמו גם את הבחירה של המארגנים לשבץ את תמונתו של דרור ושותפו אילן בן עדי כאחת התמונות המובילות שפורסמו. "זו חוויה מרגשת לשנינו, דרור עשה זאת בפעם הראשונה ועבורי זו הפעם הראשונה שאני מלווה כבד ראייה. אני מצדיע לו", אמר אילן בן עדי, ששחה יחד עם כרמלי והיה שותפו גם ברכיבה על אופניים.

 

הסיפור הזה מדגים במדויק את עוצמתה של הרוח האנושית ומתחדד דווקא בשבוע שוויון הזכויות לאנשים עם נחישות (מוגבלות).

בן עדי וכרמלי הכירו בזכות הספורט והפכו לחברים קרובים. כשדרור החליט להתחרות בקטגוריית "חצי איש הברזל", לאילן לא היה ספק שהוא יהיה שם עבורו במסלול שגם אנשים רואים מתקשים לעבור, והוא יודע זאת מניסיון אחרי שסיים בעצמו בחודש שעבר במרום בטריאתלון הכולל שחייה, ריצה ורכיבה על אופניים.

 

2,500 משתתפים יצאו לדרך שכללה שחייה, רכיבה על אופניים, וריצה. מדובר בתחרות שמאתגרת את היכולת האנושית פיזית ומנטלית, כאשר כל מקטע קצוב בזמן.

את מקטע השחייה התחילו השניים קשורים האחד לשני ברצועת גומי, ולכל אורכו תיאר בן עדי את המסלול ודאג לשלומו של דרור. לאחר מכן, עבדו השניים לאופני הטנדם המיועדים לשני רוכבים או יותר, ויחד הם גמעו 90 קילומטרים.

בחלק, האחרון, יצא דרור לריצה של 21 ק"מ כשהוא מלווה על ידי סנדרה ינקילוביץ' ולצדם רעות בן עדי (שסיימה לאחרונה תחרות איירון מן באוסטריה) ואילן.

 

"תיארנו לדרור את התשואות בקו הסיום ואת ההתרגשות הגדולה", סיפרו השלושה. "בהתחלה חשבנו שאנחנו צריכים לתמוך בו, אבל דרור התגלה ככוח המניע של שלושתנו ואנחנו מודים לו על הזכות ללוות אותו, הוא הוכחה שהכל אפשרי עם אמונה ונחישות".

 

דרור הנרגש הוסיף: "המסר שלי לכולם הוא שהשמים הם לא הגבול, ושאחדות בינינו יכולה להוביל להישגים מדהימים ואת החברה כולה למקום טוב יותר. מדובר במסלולים מאתגרים, קשים, אבל ידעתי שלצדי עומדים שלושה אנשים שאני יכול לסמוך עליהם. אני מודה לרעות, סנדרה ואילן על התמיכה", כולי תקווה שנזכה לראות צוותים נוספים בעיר ובהמשך בתחרויות !

 

זוהי כוחה של אחדות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן