מצווה נדירה

בהשתתפות המונים: רבה של אשדוד ערך “פדיון פטר חמור” • צפו

בראשות הרב הראשי הגה"צ רבי חיים פינטו נערכה במושב "חמד" במעמד קהל המונים • במוצ"ש "שובה" יערך "פדיון פטר חמור" בעירנו אשדוד

רבה של אשדוד במצוות ״פדיון פטר חמור״

ברוב פאר והדר, קהל המונים השתתף במעמד המצוה הנדירה "פדיון פטר חמור" ע"י הרב הראשי לאשדוד הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו שליט"א שנערך במושב "חמד" בהשתתפות קהל המונים ובמעמד המרא דאתרא הרה"ג ר' אהרן בן ציון קורנפלד רבה של מושב "חמד".

המעמד התקיים באולם המרכזי במושב "בית העם" שהחל בתפילת ערבית חגיגית ולאחריה הובאו בכבוד החמור והשה שבו יפדוהו במצוה לבמה, ליד שולחן הכבוד בסמוך לרבנים שליט"א.

הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו בירך את בעלי המצוה ושזכות המצוה תעמוד לרפואת מאור שמעון בר יוחאי בו עדי ופיני עזרא הי"ו ולהצלחת יעקב כדורי ואילן עזרא שדאגו לקיום למצוה יקרה ונדירה זו.

קהל רב התאסף באולם ובכל רחבת הכניסה, כאשר רבים סיפרו שמעולם לא זכו להשתתף במצוה יקרה זו וחלקם סיפרו שרק לראשונה בזכות הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו שמעו על מצוה זו והביעו את שמחתם להשתתף ולחזות במצוה נדירה ויקרה זו ולשמוע על מעלתה.

דברי ברכה השמיע הרה"ג ר' אהרן בן ציון קורנפלד רבה של מושב "חמד" שהודה בראשונה להגה"צ רבי חיים שמעון פינטו על יוזמתו הברוכה בקיום המצוה ושטרח להגיע במיוחד וכן למשפחת עזרא על הזכות הגדולה שזיכו את בני המושב להיות שותף למצוה יקרה וחביבה זו.

את המשא המרכזי נשא המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו שציין את הזכות הגדולה שנפלה בחלקם של משפחת עזרא היקרה שיחי' והזכיר את גודל מעלת המצוה שעליה נאמר שאדם מקבל שכר גדול כנגד כולן, ובפרט בחודש אלול הרחמים והסליחות שכל אחד מחפש לעצמו זכויות ליום הדין זו מצוה יקרה וחשובה מאוד, ובעת קיום המצוה בעוד מס' רגעים כל אחד ישא תפילה לבורא עולם שהרי התורה צוותה אותנו לפדות את החמור בשה, ולכן אנו פונים להקב"ה שאם החמור הגיע לדרגה גבוהה כזו שפודין אותו ולא עורפים אותו, אז גם אנו מבקשים שיפדה את עם ישראל מהעוונות ויפדה מהצרות שלו ויזכו לגאולה השלמה, כמאמר הפסוק: "והוא יפדה את ישראל מכל עוונותיו".

הגר"ח פינטו הדגיש שמצוה זו, הוא מזכה את כל המשתתפים ע"י משפחות עזרא וכדורי.

לאחר קריאת פרשת "קדש לי כל בכור" והפסוקים הקשורים למצות פדיון פטר חמור, הקהל עמד על רגליו, הס הושלך בין הקהל, בעלי המצוה בירכו את הברכה "על פדיון פטר חמור" וברכת שהחיינו מיד לאחר מכן פדו את החמור בשה אצל הכהן שאמר: קבלתי ממך השה הזה לפדיון פטר חמורך והריהו פדוי מעכשיו כדת משה וישראל, ואתה כשם שזכית למצוה זו של פדיון פטר חמור, כן תזכה לקיים את כל מצוות התורה.

בסיום המצוה לאחר הפדיון, הגר"ח פינטו ערך ברכת "מי שבירך" לכל המשתתפים.

יצויין כי בחודש האחרון זכה הגר"ח פינטו לקיים מצות "פדיון פטר חמור" ברחבת "אוהל הצדיקים" בקרית מלאכי ופדיון שלישי נוסף, יתקיים בע"ה במוצאי שבת "שובה" ברחבת בית הכנסת הגדול "אוצרות חיים – ישמח משה" ברובע ה' באשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן