נופש כהלכה

בדיקת העירוב בישובי נופש – "הבטיחו לכם שבטח יש עירוב, אנחנו ישוב דתי, תבדקו היטב האם העירוב עומד בגדרי ההלכה"

בימים אלו כאשר רבים יוצאים לנפוש בערים שונות בצפון ובדרום גם בימי שבת קודש, האיר הרה"ג ר' חיים קלמנוביץ שליט"א רב מחלקת העירובין הארצית וחבר לשכת הרבנות הראשית באשדוד לכל היוצאים בתקופה זו של בין הזמנים לימי נופש בישובים רבים בארץ, להקפיד בדבר כשרותו של העירוב במקום

עקב פרטי ההלכה הרבים של העירוב, יש לוודא את כשרותו ועמידתו בדרישות ההלכתיות המתאימות לציבור הנופשים לפני היציאה למקום בערים ובמושבים ברחבי הארץ שאפשר גם לבררם אצל הרבנים המקומיים, ולא להמתין בעניין לפני כניסת השבת, ולהסתמך על פתרונות זמניים שאינם בהכרח עומדים בכללי ההלכה.

 

יצוין, כי חלק מן הישובים בצפון הארץ מוקפים בגדרות המשמשות לצורכי ביטחון. גדרות אלו יכולות לשמש כמחיצה לצורך העירוב. אולם, רצוי מאוד לבדוק ולוודא שהגדר שלימה – ללא פרצות. מן הניסיון, וכן ע"פ מידע שנמסר ע"י רבני מוקד העירוב במקומות מסוימים, כי קיימים מקומות רבים בהם יש פרצות שונות בתוך גדרות הביטחון. כמו"כ יש להתקין צורת הפתח בשערי הכניסה לישובים בכל מקומות הישוב שבהם שערים אלו אינם סגורים בשבתות.

 

בנוסף, בכל מקומות הישוב הנ"ל יש לסדר עירובי חצרות כדין, וכן לעשות את קנייני השכירות בכל הישובים בהם מתגוררים תושבים שאינם מודים בעירוב.

 

בתמונות רב העיר רבי חיים פינטו, חיים קלמנוביץ' ויו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן בסיור השנתי לפני בין הזמנים:

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
jjj
1 שנה לפני

jhjjhn

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן