"איך בין א איד"

אשדוד: נפטר השומר הוותיק שחולץ מהמלחמה באוקראינה

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו מישה (מיכאל) שפירא ז"ל, השומר הוותיק בציון רבי משה מלודמיר זצ"ל באולבסק. המנוח חולץ לאחרונה מאוקראינה ע"י מתנדבי זק"א שהתרגשו לאתר אותו ולשמוע ממנו את המשפט המרגש: "איך בין א איד". הלווייתו התקיימה באשדוד
מישה (מיכאל) שפירא עולה לטיסת החילוץ לישראל. צילום: זק"א

ברוך דיין האמת: בעיר אשדוד ליוו אתמול (שני) למנוחות את מישה (מיכאל) שפירא ז"ל, השומר הוותיק בציון הצדיק רבי משה מלודמיר זצ"ל באולבסק, עיר במחוז ז'יטומיר באוקראינה, שהלך לעולמו בגיל 75.

המנוח נולד לאביו ר' יעקב בשנת תש"ז. במהלך חייו שימש כ"שומר" על האוהל שהוקם סביב קברו של הצדיק מאולבסק זצ"ל, שמהווה תל תלפיות לאלפי יהודים הבאים להשתטח על קברו, כאשר הישועות שפעל הצדיק בחייו נמשכו ביתר שאת אף אחרי מותו. מישה ז"ל טיפח את האוהל בדביקות, מסר את עצמו למען זכר הצדיק ודאג לכל הצרכים של המוני העולים לציון.

ל'חרדים אשדוד' נודע כי עם פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה לפני מספר חודשים, מישה חשש מאוד לחייו, לנוכח ההפגזות הרוסיות הכבדות שהמיטו אסון על ערי אוקראינה. לשמחתו, מתנדבי זק"א שהגיעו מישראל, הצליחו לאתר אותו ולחץ אותו בשלום. מתנדב זק"א אליעזר סמט, שהיה אף הוא בין חברי יחידת החילוץ של זק"א שנסעו לאוקראינה, מספר ל'חרדים אשדוד' כי המשפט הראשון שאמר לו מישה כשפגש אותו בימי הלחימה באוקראינה, היה: "איך בין א איד (אני יהודי)". סמט מספר כי המשפט ריגש אותו מאוד וכי מדובר ביהודי חביב שהאיר פנים לכל סובביו, גם בתקופות הקשות של חייו.

לאחר שחולץ מאוקראינה, מתנדבי זק"א אירחו אותו במתחם של הארגון שהוקם במולדובה, בו שהה למשך כחודש ימים. לאחר מכן, באסרו חג שבועות, הצטרף לטיסת החילוץ לישראל, והמשיך לשמור על קשר עם המתנדבים שהצילו אותו מסכנות המלחמה באוקראינה עד לפטירתו ביום שני השבוע.

המנוח הותיר אחריו בן אחד, אבל זכה להיות מוקף ביהודים מיוחדים שהתמסרו למענו בתקופה האחרונה של חייו. הלווייתו התקיימה באשדוד ומכריו באו לחלק לו כבוד אחרון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן