הגרסאות והתיעודים

אשדוד במוקד המלחמה: הפרובוקציות והמשך הקרבות בחסידות גור

המלחמה בחסידות גור ממשיכה ומתמקדת בעיקר בעיר אשדוד: השלט לקו הטלפון של קהילת הגר"ש אלתר, האיחול הנורא בבית המדרש 'קהל חסידים', החרמת הגרד"ח אלתר בשבת והתקרית האלימה והשנויה במחלוקת נגד חסיד גור במוצאי שבת. 'חרדים אשדוד' עושה סדר בפרטים
השלט לקו הטלפון של קהילת הגר"ש אלתר והאיחול הנורא בקהל חסידים. צילום: לפי סעיף 27א

הרוחות בחסידות גור אמנם נרגעו בשבועות האחרונים, אך פה ושם עדיין ניתן לראות ניצני מלחמה, בדגש על העיר אשדוד, בה מרוכזים אלפים רבים של חסידי גור.

השלט ברשב"י

בשבוע האחרון נתלה שלט ברחוב רשב"י, ברובע ז' באשדוד, עליו הופיע מספר טלפון של קו טלפון שהושק על ידי קהילת ראש הישיבה הגר"ש אלתר. מעטים ראו זאת כצעד מתריס נגד חסידות גור. גורמים בחסידות גור ששוחחו עם 'חרדים אשדוד' גם ראו זאת כהתרסה מצדם של אנשי קהילת הגר"ש אלתר, אך בחרו להתעלם.

השלט שנתלה ברחוב רשב"י. צילום: לפי סעיף 27א

האיחול הנורא בקהל חסידים

מספר ימים לאחר מכן, בסוף השבוע האחרון, אלמוני ריסס מילים קשות נגד ראש הישיבה הגר"ש אלתר על לוח הזיכרון המוצב בבית המדרש 'קהל חסידים' ברובע ז' בעיר, כשהוא רומז כי הוא מייחל שיאונה לו משהו רע, רח"ל.

עם זאת, בחסידות גור אמרו ל'חרדים אשדוד' כי "חסידי גור למודים ניסיון מפרובוקציות דומות כאשר אנשים מקבוצת הפורשים הזמינו פאשקווילים נגד רבם במטרה להיראות נרדפים, וגם כאן אנו בטוחים שמדובר בפרובוקציה שנעשתה ע"י הפורשים".

האיחול הנורא נגד הגר"ש אלתר ב'קהל חסידים. צילום: לפי סעיף 27א

ההחרמה בשבת

במהלך שבת קודש, והפעם לא באשדוד אלא בקריית יערים טלז-סטון, הגאון רבי דניאל חיים אלתר, אחיו של הגר"ש אלתר, הוחרם על ידי משפחה מוכרת של חסידות גור המתגוררת במושב. הגרד"ח אלתר הגיע לחגוג את השבת ביישוב, אך כשנכנס בערב שבת לבית כנסת, בני משפחה מוכרת המשתייכת לחסידות גור יצאו מבית הכנסת ולא חזרו אליו במשך כל השבת. מאידך, בחסידות גור טענו כי אב המשפחה הבין שעלול להיווצר תקרית מביכה ולכן, בדרכי נועם, עזב את בית הכנסת והתפלל בבית הכנסת אחר בישוב כשהכול מתנהל בצורה מכובדת ביותר.

התקרית השנויה במחלוקת במוצאי שבת

במוצאי שבת, אשדוד שוב הייתה במוקד. לטענת חסידי גור ששוחחו עם 'חרדים אשדוד', אברך מחסידות גור המתגורר באשדוד פתח את ביתו בהפתעה לאחר ששמע דפיקות על דלת ביתו. הוא פתח את הדלת ואז התנפל עליו חסיד הנמנה על קהילת הגר"ש אלתר ותקף אותו קשות. המשטרה הגיעה בזמן ועצרה את התוקף, אמרו בגור.

מנגד, בקהילת הגר"ש אלתר אמרו ל'חרדים אשדוד', מדובר בבן אדם שלא שייך ולא קשור לקהילת הגר"ש אלתר, גם אם הוא בן של מישהו מהקהילה. הוא חסיד חב"ד, שלאחר התוועדות היה קצת שתוי, עלה לביתו של אותו חסיד גור לשאול אותו משהו לגבי התנכלות לחסידי הגר"ש אלתר. אותו חסיד הזמין משטרה וטען שתקפו אותו, מה שלא היה ולא נברא, והניידת לקחה אותו לתחנה, לטענתם, אותו חסיד לא נפצע, לא בחבלות קשות וגם לא בקלות, ולא פונה לבית חולים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
בעילום שם
1 שנה לפני

לכל מטבע יש שני צדדים!
העיקר שיהיה אחדות בעם ישראל אמן!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן