כבוד חכמים

אורות ב"אור יצחק": ערב תורני וחלוקת תעודות הצטיינות לתלמידים

במלאת יז' שנים להסתלקותו של חכם רפאל אלאשווילי זצ"ל, נערך ערב תורני וחלוקת תעודות הצטיינות לתלמידים

 

מעמד תורני מכובד ציינו בקהילת "אור יצחק" ליוצאי גאורגיה ברובע הסיטי במלאת 17 שנים להסתלקותו של חכם רבי רפאל אלאשווילי זצ"ל מדמויות ההוד של רבני יהדות גרוזיה בדור האחרון שאורו הפציע וזרח בכל הקהילות מתוך מסירות רבה ובדרכי נועם שאיחד סביבו את הקהילה כולה.

 

 

לאחר תפילת ערבית, קראו משניות וערכו אזכרה לכבוד הרב זצ"ל כשהקהל עומד על רגליו. לאחר מכן קהל המשתתפים התכנס בבית הכנסת המפואר, שם נשאו דברים הרבנים הגאונים: הרב יצחק מוזגרשוילי מרבני העדה בעיר לוד וממשיכי דרכו של הרב זצ"ל, הרב מיכאל בן-משה ועוד רבנים.

הרבנים בראשית דבריהם הודו למארגני ערב חשוב זה שהוא "מעמד כבוד חכמים" שמיקרים את כבוד התורה בעיני המון הם ובפרט ביומא דהילולא רבה של מורינו ורבינו חכם רבי רפאל זצ"ל.

הרבנים העלו על נס על דמותו הגדולה והעניפה של בעל ההילולא שהיה מנהיג מורה ורב גדול, אשר שירת את הקהילה במשך 52 שנים, שהיה להם לאב ועמד לימינם בכל עת, היה דרשן ונואם בחסד עליון, פה מפיק מרגליות מזכה את הרבים ומקבל כל אדם במאור פנים ובסבר פנים יפות.

מאז שנת תשמ"ח חכם רפאל נתמנה לרבה הראשי ליהודי גרוזיה. בשנים הראשונות בארץ עמד החכם רפאל, יחד עם הרב יהודה בותרשווילי, הרב יעקב דברשווילי ואחרים, לצד יהדות גרוזיה בקשיי הסתגלותה למדינה החדשה. למעלה משלושה עשורים עמד החכם רפאל במרכז החיים הציבוריים והרוחניים של הקהילה. זכה גם להקים כולל האברכים ליוצאי גרוזיה בלוד. הוא נחשב למנהיג גדול של העדה הן בארץ והן בקהילות הקטנות אשר עברו זמנית לחו"ל.

עוד ציינו כי חכם רבי רפאל זצ"ל היה מנהיג עם אחריות לצאן מרעיתו. גם כשהחליט לעלות לארץ הקודש, לא מיהר לעלות לארץ עם תחילת גלי העלייה מגרוזיה, הוא לא רצה לנטוש את העדה שעדיין הייתה ברובה הגדול בקולאשי וטרם עלתה. הוא חש שכקברניט אסור לו לנטוש את הספינה בעוד רבים מהנוסעים עדיין עליה.

דבר נוסף, חכם רפאל תמיד דאג לדור העתיד שהם הצעירים שימשיכו בדרך אבותיהם, וזה לא היה קל בכלל, הצעירים לא היו מדברים בשפת הוריהם, ונוצר פער שלא היה מי שיגשר עליו. חכם רפאל נכנס כמתווך בין ההורים לילדים שהיו הדור הצעיר ובחוכמתו חיבר בין דור הבנים להורים, מתוך שאיפה לאפשר ולייצר את נקודת המפגש ביניהם. בעיניו היה הפסוק 'והשיב לב אבות על בנים' משימה עכשווית שעמדה לפתחו ובדרשותיו היה נדרש אליה רבות.

רבים מהצעירים בתקופה זו, כשחלקם רבנים חשובים בקהילות רבות אומרים כיום, "בזכות חכם רפאל הפכנו להיות מי שאנו עם ערכים ושרשים לתורת ישראל". מי שבעצם קירב אותנו זה היה דרשתו המיוחדת של חכם רפאל בשבת אחר הצהריים.

בשלב זה חולקו תעודות הצטיינות לתלמידי הקהילה לקורס חזנות וקריאת התורה על פי מורשת חכם רפאל זצ"ל, כשהם עולים בזה אחר זה ומקבלים את התעודות מרבני הקהילה ומתברכים על ידם.

 

בין דרשות הרבנים הושמעו שירה ופיוט בניגוני העדה הגאורגית. הערב נחתם ב"מצגת אור קולית" מרגשת על מסכת חייו ופעליו של חכם רבי רפאל אלאשווילי זצ"ל מדמויות ההוד של רבני יהדות גרוזיה.

ציבור המשתתפים הודה לועד בית הכנסת, למארגנים על הערב הנפלא והמחזק שהעלה את דמותו המופלאה של חכם רפאל, שהיה רב ואב של כולם במסירות נפש ושימש כדמות אבהית במשך עשרות שנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן