ראיון מרתק

אברהם פורגס, המתנדב שהציל הבוקר ילד בגן בעקבות תגובה אלרגית בראיון מרתק

מהי אלרגיה?! • מהו מזרק אפיפן?! • האם בכל מוסד חינוך קיים מזרק שכזה?! • והאם לכל מתנדב הצלה יש מזרק?! • ראיון מרתק

מזרק האפיפן, אברהם פורגס המתנדב שהציל הבוקר את הילד בגן

הבוקר, השעה קצת אחרי 10:15 ואברהם פורגס, חובש בארגון "איחוד הצלה" סניף אשדוד מוזעק ע"י מוקד החירום לגן ילדים, בעקבות דיווח על תגובה אלרגית של אחד הילדים.

אברהם פורגס בראיון מיוחד ל'חרדים אשדוד' מספר על מה שאירע היום:

"הגעתי למקום באופנולנס של 'איחוד הצלה', הבחנתי בילד בן שנתיים עם תסמינים של תגובה אלרגית, אמו שהתה לצידו לאחר שהוזעקה מצוות הגן במקביל אלינו. עקב התסמינים הקלינים עלתה התוויה לשימוש במזרק אפיפן, דבר שהקל על מצבו של הילד, לאחר מכן הוא פונה באמבולנס להמשך בדיקות ומעקב בביה"ח 'אסותא'".

מהי אלרגיה? ומה היא גורמת?

"חשוב לציין כי קיימים כל כך הרבה סוגי אלרגיות, אם זה ממאכלים שונים כמו חלב או ביצים, ואפילו בוטנים, אם זה מריח של פרחים מסוימים, אבק, עקיצות והמון המון סוגים. עוד חשוב להדגיש כי לא כל אלרגי לדבר מסוים זהה בהכרח לאלרגי אחר, זה נשתנה מאד בין כל אדם ואדם".

"האלרגיה היא בעצם כמו סוג של גוף זר שנכנס לכלי הדם, ובעצם זה גורם לגוף שצריך להתחיל להתמודד עם הגוף זר הזה. חלק מהתגובה של הגוף יכולה להיות בצקות, התנפחויות, מה שמקשה יותר על הגוף להתמודד עם זרימת הדם והחמצן".

מה מזרק האפיפן עוזר במקרים אלו?

"המזרק הוא בעצם המצאה גאונית, כל אחד יכול להשתמש בו ללא כל הכשרה רפואית, כמובן נדרש הסבר והכשרה לשימוש במזרק. העלות שלו כ-300₪ ללא מרשם, ולאלרגיים שמקבלים מרשם מהרופא העלות בסביבות ה-30₪. יש 2 גדלי מזרקים, לפי כמות הקילו של האדם שמקבל את המזרק. ובעצם בתוך המזרק יש כמה טיפות 'אנדרלין' שהם עוזרים לגוף להתמודד טוב עם הפולש הזר (=אלרגיה). האנדרלין גורמים ל-3 דברים בו זמנית, מכווץ את כלי הדם, מגביר את פעולות קצב הלב, ומגביר את הנשימה. שלושת הדברים הללו גורמים לדם לזרום חזק יותר ומהיר יותר וכך מתאפשר לגוף להתמודד עם האלרגיה שמקוננת בו כעת. האנדרלין מתאים לכל סוגי האלרגיות".

האם יש במוסדות חינוך מזרק כזה?

"אכן, בשנה האחרונה משרד החינוך הכניס את זה לחוזר מנכ"ל, שעל כל מוסד חינוך להחזיק מזרק אפיפן. ואכן אנחנו רואים מודעות גדולה יותר למזרק, ומוסדות נוספים שאכן מחזיקים ברשותם מזרקים אלו".

האם לכל מתנדב הצלה יש ברשותו מזרק אפיפן?

"הלוואי והיה. מכיוון ועלות מזרק לא זולה, והתוקף של מזרק שכזה לא מחזיק הרבה זמן, לכן הארגון לא יכול לספק לכל מתנדב מזרק כזה, ובסניפי הארגון דואגים בדרך כלל בצורות שונות למזרקים הללו, אם בתרומות של אנשים עם אלרגיה, שהעלות שלהם זולה בהרבה, ואם מתרומות מאנשים שונים".

לסיום הראיון המרתק מסכם אברהם: "המזרק הזה מציל חיים! פשוטו כמשמעו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
4 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
4 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אמא של הילד
1 שנה לפני

תודה רבה לאדון פורגס על הזריזות להציל את הילד שלי!
חייבת להוסיף בהזדמנות זו, תודה רבה רבה לצוות מעון המקסים על הערנות שקורה משהו לילד, ומייד להזיק אותי למעון ובמקביל, את הצלה.
הערנות של הצוות ללא ספק הצילה לי את הילד. חשוב להדגיש שזה לא פשוט בכלל. יש עוד הרבה ילדים במעון. וצריך לשמור על קור רוח כדי באמת לעזור לכולם.
אני שוב מדגישה, כל כך חשוב לתת לצוות, הדרכה איך לפעול בשעה שיש תגובה אלרגית לילד. זה לא משחק! זה באמת עניין של חיים ומוות. וכמובן לאסור להורים להכניס לשער המעונות והמוסדות שקיות עם אוכל.
שוב תודה רבה לכל מי שהיה ועזר.

1 שנה לפני

תודה לך אדון פורגס שהצלת לי את הנכד הודות לכך שפעלת מהר הוא יצא מזה בנס..
לדעתי חובה לאסור בכל הגנים והמעונות להביא אוכל מהבית שלא ייכנס אף פירור אוכל בשער הגן או המעון וזאת כדי לא לסכן ילדים שסובלים מאלרגיות מסכנות חיים..
גם לי בת 5 הסובלת מאלרגיה מסכנת חיים
הורים בבקשה זה לא משחק!!
צריך לחוקק את זה כדי שיהיה שינוי אמיתי
היום הוא יצא מזה בנס
אל תחכו שיהיה מאוחר!!!!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן